Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2008

rs14

Medlem
Står 1 mars i Systembolagets system? Ward nämnde bara i början av 2019. Har ju gått att köpa i England ett tag så stressen gick ner betydligt när man la beslag på ett gäng :)

Njae, bara en gissning från min sida - tänker att den ligger i SB's fasta sortiment och priset för 2006 är 1450 kronor och det är väl tveksamt om importören vill sälja 2008 för det priset. Prisjusteringar för produkter i ordinarie sortiment hos SB görs väl först den 1 mars 2019 och man därför väljer att hålla på den tills dess.
 
Last edited by a moderator:
Fast här står det Bts: 6 vilket man får anta är 6 buteljer.

Edit: iofs även ”Cs: 2” så det är väl 2*6 buteljer då antar jag.

Du läser tabellen:
Size BT = 75 CL
CSs 2 = Det finns 2 st case tillgängliga
Bts 6 = Det finns 6 flaskor tillgängliga
GBP Price 1,800 = Pris in bond, dvs ex skatt
Per cs = Pris är per case, dvs per 12 flaskor
upload_2018-11-8_21-6-23.png


Köper man sex flaskor så blir priset 900 GBP.
 

Wintermute

Medlem
Beträffande Winston Churchill.
Med tanke på att de har återanvänt artikelnumren sedan 2009 (7548 för halvmagnum; 77612 för magnum) skulle det kunna vara så att de behåller priset. Samtidigt gör det att risken finns att man inte alls får den 2008:a som man beställt.
 

Ekdahl

Medlem
Låter som en ny Palmer co cirkus kan ta fart.
Men jag är på :)
ward ska få tillbaka varenda 06 de skickar till mig den dagen de står att 08or ska skickas.[/QUOTE]
Blir att hålla ett öga på webbsaldot, just nu 39 st och de är väl alla 2006 får man anta.
sb wc.png
 
Last edited:
Det var ju fina lådor med tre magnum som släpptes då. Såg förresten att en sådan 3x1,5 gick för 13500kr på senaste auktionen (kostade 2579kr per flaska vid släpp i slutet av 2014). Någon som vet om -08 kommer släppas på magnum samtidigt som 0,75?

Man släppte magnum i England också. Dock i en betydligt mer begränsad mängd

Eller så köper man en 2002 magnum för 4800 https://www.bukowskis.com/sv/auctio...-cuvee-sir-winston-churchill-pol-roger-magnum Dvs, bättre att sälja dem en och en istället för tre-pack :)
 
Toppen