Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2008

Ejdern

Medlem
CH 08 kommer säkert bli mycket bra om några år.... men kommer den slå 08 basen för NV någon gång närmaste 10 åren... kanske... vem vill chansa... Inte jag, men jag tror jag köper den på plats istället
Jag själv ska ner nu nästa vecka, vet du eller någon annan här på forumet om CH har släppts nere i Champagne och vart man skulle kunna få köpa den?
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Salon case 8 blanc de blanc med magnum -08 släpps den 18 september i beställningssortiment. Kostar bara 79989 kronor.
Nu har info från Johan Lidby kommit och de påpekar "statusen" för de övriga flaskorna i lådan:
Förutom en magnumflaska Salon 2008 innehåller den exklusiva samlarlådan även årgångarna 2007, 2006 samt 2004. Dessa är dégorgerade 2019 och för första gången i Salons historia är flaskorna märkta med perioden för dégorgering för att särskiljas från tidigare utgåvor. De nydégorgerade flaskorna säljs endast i samlarlådan Salon Case 8.
Dock verkar den inte släppas hipp som happ i BS, utan
Salon Case 8 säljs endast via intresseanmälan www.johanlidbyvinhandel.se/privat/salon2008

Genom att inte fylla i en intresseanmälan har jag väl sparat 80 papp? Då borde jag väl med gott samvete kunna köpa några andra "normalt dyra" flaskor för sammanlagt ett par tusen och ändå ligga sjuttionågonting tusen plus? ;)
 
Last edited:

FredrikC

Medlem
Nu har info från Johan Lidby kommit och de påpekar "statusen" för de övriga flaskorna i lådan:
Dock verkar den inte släppas hipp som happ i BS, utan


Genom att inte fylla i en intresseanmälan har jag väl sparat 80 papp? Då borde jag väl med gott samvete kunna köpa några andra "normalt dyra" flaskor för sammanlagt ett par tusen och ändå ligga sjuttionågonting tusen plus? ;)
Äsch får man den inte där har philipson den för bara 80 danska :D
lite nice info har de iaf på sidan.
https://www.philipsonwine.com/salon-le-mesnil-2008-mg-collector-s-case-flere-aargange/421014
 
Toppen