Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2008

Jesper L

Medlem
Det kan man ju fråga vårat fantastiska monopol. Detta åtminstone i Umeåtrakten.
  • Nej, drycken är tillfälligt slut, men kan finnas i enstaka butiker.
Varan är slut så kan inte beställa heller :)

upload_2019-10-9_9-22-9.png
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Tvärtom :) Den vill inte visa att det finns i lager på någon butik i Umeå. :(
Jag känner igen att det inte går att beställa från webblager till en butik "som har vinet" trots saldo 0. Men det gäller väl bara just den butiken? Minns att jag råkat ut för detta och då beställt till en annan butik. Det är förstås ett trick som är lättare på en ort med flera butiker, men det ser trots allt ut att finnas fyra i Umeå. Inte är väl alla lika välsorterade?
 

Dalskåning

Medlem
Jag känner igen att det inte går att beställa från webblager till en butik "som har vinet" trots saldo 0. Men det gäller väl bara just den butiken? Minns att jag råkat ut för detta och då beställt till en annan butik. Det är förstås ett trick som är lättare på en ort med flera butiker, men det ser trots allt ut att finnas fyra i Umeå. Inte är väl alla lika välsorterade?
Kan man kanske fysiskt gå in i en butik som har dem och be dem skicka till en annan butik (vilken som)?

Jäv*igt konstigt förfarande för dem som arbetar i butiken, men ger kanske mer sence här:D
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Jag känner igen att det inte går att beställa från webblager till en butik "som har vinet" trots saldo 0. Men det gäller väl bara just den butiken? Minns att jag råkat ut för detta och då beställt till en annan butik. Det är förstås ett trick som är lättare på en ort med flera butiker, men det ser trots allt ut att finnas fyra i Umeå. Inte är väl alla lika välsorterade?
Det trodde jag också, eftersom huvudbutiken har GA. Men ack till min förvåning då ingen av de andra 3 gick att beställa till.
 

sunqan

Vinös
Jag känner igen att det inte går att beställa från webblager till en butik "som har vinet" trots saldo 0. Men det gäller väl bara just den butiken? Minns att jag råkat ut för detta och då beställt till en annan butik. Det är förstås ett trick som är lättare på en ort med flera butiker, men det ser trots allt ut att finnas fyra i Umeå. Inte är väl alla lika välsorterade?

Men hemleverans då?
 

Daniel Stam

Medlem
Jag känner igen att det inte går att beställa från webblager till en butik "som har vinet" trots saldo 0. Men det gäller väl bara just den butiken? Minns att jag råkat ut för detta och då beställt till en annan butik. Det är förstås ett trick som är lättare på en ort med flera butiker, men det ser trots allt ut att finnas fyra i Umeå. Inte är väl alla lika välsorterade?
Jag har ibland i samband med tex småpartisläpp kringgått det med att beställa någon flaska som inte finns i butikens sortiment. Då brukar det fungera att beställa även det som ska finnas i butikens sortiment.
 

bosse1961

Medlem
Provade Charles Heidsieck 2008 på plats i förmiddags och hade förhoppning att köpa några flaskor med hem från Reims, men den är inte släppt ännu och först ut är UK nu i oktober, den släpps inte förrän i November i Frankrike och Sverige. Nästa Blanc des Millenaire är 2006, 04:an börjar bli riktigt strålande, men har givetvis många år kvar! :)
 

FredrikC

Medlem
Provade Charles Heidsieck 2008 på plats i förmiddags och hade förhoppning att köpa några flaskor med hem från Reims, men den är inte släppt ännu och först ut är UK nu i oktober, den släpps inte förrän i November i Frankrike och Sverige. Nästa Blanc des Millenaire är 2006, 04:an börjar bli riktigt strålande, men har givetvis många år kvar! :)
Nice! Vad tyckte du om den?
 

Sonderlese

Medlem
Provade Charles Heidsieck 2008 på plats i förmiddags och hade förhoppning att köpa några flaskor med hem från Reims, men den är inte släppt ännu och först ut är UK nu i oktober, den släpps inte förrän i November i Frankrike och Sverige. Nästa Blanc des Millenaire är 2006, 04:an börjar bli riktigt strålande, men har givetvis många år kvar! :)
Någon aning om prisbilden?
 
Toppen