Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2008

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Första orden om comtes 08 såg jag på finestbubbles.
De skrev följande
Taittinger Comtes de Champagne 2008
100% CH | Lees Ageing: 8 Years | Disgorged: September 2017 | Dosage: 9 g/L | Post-Disgorgement Ageing: 6 Months
A preview and not final release as still on lees. Wow, this is quite exceptional. Very young and vibrant, lots of aromas ripe lemon & apple & a panoramic of taste, already some creamy character with hints of toast from a small portion being barrel fermented. A fine chalky texture on the palate, with a freshness and can you describe this as having a nervousness in its tension?! 19+/20

Verkar ju inte vara fy skam.
Där rök besparingarna.
 

Sebran

Medlem
Lenny Kravitz edition? Dom Perignon verkar vara i behov av en ny
Kommer aldrig att förstå mig på dessa olika Editions då det är samma innehåll som i den vanliga original flaskan men för ett högre pris oftast. Då köper man den mera för etikettens skull istället för det som är i flaskan .

Har dessutom extremt svårt att förstå varför man skulle köpa en flaska för etikettens skull när den är designad av Lenny Kravitz :D
Känns som att Dom Perignons marknadsavdelning behöver steppa upp sitt game lite.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Kommer aldrig att förstå mig på dessa olika Editions då det är samma innehåll som i den vanliga original flaskan men för ett högre pris oftast. Då köper man den mera för etikettens skull istället för det som är i flaskan .
Jag köper flaskan för innehållet. Men flaskan sparas till en av mina vänner som samlar på DP flaskorna.
 

FredrikC

Medlem
Kommer aldrig att förstå mig på dessa olika Editions då det är samma innehåll som i den vanliga original flaskan men för ett högre pris oftast. Då köper man den mera för etikettens skull istället för det som är i flaskan .
Ingen av de olika varianterna av 08 har hittils kostat mer än vanliga 08an när de släppts på bolaget så förstår inte vad du pratar om?

Fick tag i en Dom Perignon Lenny Krawitz Edition idag :)
6 flaskor fanns på Malagas flygplats. Nu 0.
Kul, grattis! Jag tycker den är sjukt snygg! Vad kostade den där?
 
Toppen