Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2008

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Roederer Rosé 2008 har varit fantastisk länge, men jag tror att 2012orna kan vinna mycket på lagring.
Tackar! Testade en av mina -12 i helgen och vilken fantastisk upplevelse! Den var verkligen i början av dryckesfönstret så det blir till att lagra några till.
 
Första orden om comtes 08 såg jag på finestbubbles.
De skrev följande
Taittinger Comtes de Champagne 2008
100% CH | Lees Ageing: 8 Years | Disgorged: September 2017 | Dosage: 9 g/L | Post-Disgorgement Ageing: 6 Months
A preview and not final release as still on lees. Wow, this is quite exceptional. Very young and vibrant, lots of aromas ripe lemon & apple & a panoramic of taste, already some creamy character with hints of toast from a small portion being barrel fermented. A fine chalky texture on the palate, with a freshness and can you describe this as having a nervousness in its tension?! 19+/20

Verkar ju inte vara fy skam.
 
Toppen