Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2008

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Piper Heidsieck rare 2008 är slut men återkommer 2/5 enligt mail från leverantör. Min vana trogen sköt jag köpet framför mig tills det tog slut men det var ju goda nyheter.
Gör inte om det misstaget.;)

Mycket bra vin om man gillar den reduktiva stilen. Billigare än både Dompa och Dom Ruinart som ligger närmast stilmässigt. Tror inte du hittar billigare än på bolaget numera. 150 € är det bästa priset jag sett men det var förra året.
 

FredrikC

Medlem
Både Comtes och Cristal 2008 dricker för övrigt väldigt bra nu. Klart att de kan lagras och utvecklas vidare men rekommenderar verkligen att prova en flaska om ni har ett flertal av dem.
Har druckit flera Cristal över åren sen den släpptes och tycker den har varit ganska tunn faktiskt.
 

Thirsty

Smygnykterist
Instagram?

För jag hittar inget på Wine Searcher

8F6E35DA-DB73-46B4-A36C-8AFFED3475AB.jpeg
 

FredrikC

Medlem
Mest ute efter roederer vintage,comtes,Perrier Jouet
Comtes kom för inte alls för länge sen så den borde du kunna hitta hos handlare online. Perrier däremot var det väldigt länge sen jag köpte min 08a magnum på släpp på bolaget och de har slutat dyka upp på Catawiki så de får du leta lite mer efter.
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Menade generellt
Vill utöka magnum samlingen vad gäller 08
Aha. Blir dyrt som FredrikC påpekade... personligen har jag som princip att inte betala en premie för äldre årgångar. Särskilt inte en årgång som 2008.

PdB har Comtes för 550 €...

Ska du nödvändigtvis ha 08 hade jag legat på låset när eftersläntarna släpps. RD, Bille, Rare, m.fl.
 

Johpe

Medlem
Någon som vet ifall nyligen släppta Billecart-Salmon "Cuvée Louis" Brut Blanc de Blancs 2008 kommer till Sverige? (och isf när?)
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Någon som vet ifall nyligen släppta Billecart-Salmon "Cuvée Louis" Brut Blanc de Blancs 2008 kommer till Sverige? (och isf när?)
Ja. Är långsamt på väg till Sverige (allmänna leveransproblem). Importören Lively Wines förhandlar med SB om pris och antal. Riktpris 1600 kr och min gissning är att Louis släpps i höst eller kanske i decembersläppet som brukar vara lite extra kryddat när det gäller champis.
 
Toppen