Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2012

Stefan B

Medlem
Jag försökte få min polare att köpa en låda Cristal åt mig på Cinderella för ett par veckor sedan, men på grund utav barnvagn och väska så kunde han inte få med sig mer än 2 flaskor. Bättre än inget i alla fall. :) Jag vet inte om jag skulle kunna utsätta mig för smärtan att åka finlandsfärja i ett dygn bara för att köpa dessa. :neej:

IMG_3430.jpg
IMG_3431.jpg
 

Jonas Sand

Medlem
Jag har inte provat men försökt läsa på lite. Jag får ingen direkt uppfattning när jag googlar då omdömen är spretiga. Jag pratade med en som provat en årgångslös nere i Champagne och han var inte så imponerad. Jag tänker Grand cru, bra år, sub 350 kronor. Jag skall köpa 2-3 flaskor tänkte jag, där jag dricker den första ganska snart för att få uppfattning om vad jag skall göra med resterande.
 

Daniel Stam

Medlem
Är det någon som har provat producenten, Herve Dubois tidigare? De kommer med deras 2012, https://www.systembolaget.se/dryck/mousserande-viner/herve-dubois-9531401 nu på fredag vilket är en BdB Grand Cru för 329kr.
Låter/Känns så här på förhand som en rätt så bra affär.
Jag har druckit 2010:an som jag gillade skarpt och köpte på mig en del. Pigg, fräsch äpplig BdB åt det stramare hållet. 2011:an däremot föll mig inte på läppen. Hoppas på 2012 och fyller på i så fall. Gått upp lite i pris (299:- tidigare).
 

Funcadelic

Medlem
Är det någon som har provat producenten, Herve Dubois tidigare? De kommer med deras 2012, https://www.systembolaget.se/dryck/mousserande-viner/herve-dubois-9531401 nu på fredag vilket är en BdB Grand Cru för 329kr.
Låter/Känns så här på förhand som en rätt så bra affär.

@Patrik Sellin hade följande omdöme:
95314 Hervé Dubois Blanc de Blanc Grand Cru 2012 329 kr
N: Vanilj, gröna äpplen, cigaretter, björklöv och rostat bröd.
M: Gröna äpplen, hasselnötter, halm och syren. Vass syra, fluffig mousse , stram med bra frukt. Smakar klart mer än det kostar. Gott nu, men klarar nog många års lagring. 89-91p

Jag plockar nog hem några flaskor i alla fall!
 

Ejdern

Medlem
Jag har druckit 2010:an som jag gillade skarpt och köpte på mig en del. Pigg, fräsch äpplig BdB åt det stramare hållet. 2011:an däremot föll mig inte på läppen. Hoppas på 2012 och fyller på i så fall. Gått upp lite i pris (299:- tidigare).
Okej tack för tidigare referenser, de var det jag sökte :)
 
Toppen