Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2012

Ejdern

Medlem
Fortfarande ingen som testat pol roger vintage 2012 ??
Jag provade Pol 2012 för någon vecka sedan och den var mycket trevlig. Lite lätta toner av rostat bröd, äpple och citrus. Väldigt lätt att dricka nu, men själv så skulle jag säga att den har mycket kvar att ge och behöver få ligga ett bra tag innan den når sin pik men köpa några flaskor och prova en för den är ändå väldigt trevlig idag.
 

Sebran

Medlem
Jag drack den med svärfamiljen
Jag provade Pol 2012 för någon vecka sedan och den var mycket trevlig. Lite lätta toner av rostat bröd, äpple och citrus. Väldigt lätt att dricka nu, men själv så skulle jag säga att den har mycket kvar att ge och behöver få ligga ett bra tag innan den når sin pik men köpa några flaskor och prova en för den är ändå väldigt trevlig idag.

Drack också denna för några veckor sedan och instämmer med ovan, trevlig och lätt att tycka om men inte direkt wow.
 
Vi drack en Palmer & Co 2012 idag och även om jag inte tror på detta för att lagras i flera decennier så var det förvånansvärt bra, öppet, rik och mjukt toastig näsa med gräddig känsla i munnen och rätt bra friskhet. Höll ihop även om det inte var det mest eleganta eller längsta finishen. För under 400 kr är det bra grejer. Klarade litet lättare sommarmiddag alldeles utmärkt också.
 

fluff

Medlem
Nej.. beställt i april, mail om att det ska skickas i slutet av juli, fortfarande ingen leverans.:(
Legat på och mailat dem flertalet gånger, fick besked om leverans den 7 augusti och kunde planera in det till den 14:e, hoppas att det kommer flaskor till dig snart!
 

Thirsty

Smygnykterist
Legat på och mailat dem flertalet gånger, fick besked om leverans den 7 augusti och kunde planera in det till den 14:e, hoppas att det kommer flaskor till dig snart!
Inget nytt livstecken från Oldland. Kommer inte dricka någon på länge så egentligen ingen stress men tycker det är lite märkligt att full betalning gjordes för ett kvartal sedan utan leverans. o_O
 

sunqan

Vinös
Inget nytt livstecken från Oldland. Kommer inte dricka någon på länge så egentligen ingen stress men tycker det är lite märkligt att full betalning gjordes för ett kvartal sedan utan leverans. o_O
Har du testat att ringa? +46 8 770 13 33 enligt hemsidan.
Oldlandwines är i alla fall aktiva på insta
 
Toppen