Champagne BYOB-minivertikal i Stockholm

Diskussion i 'Vin' startad av vintomas, 10 februari 2019.

1. v00alex

v00alex Medlem

Hej! Det här vill jag inte missa men 23:e är en väldigt svår dag för mig.... Om vi tar provningen den 22:a istället hade vi dock kunnat vara hos mig. Jag har relativt bra plats för runt 10 pers och bor ett stenkast från Odenplan.

Så vad sägs om att ta det den 22:a, d.v.s. på lördag istället, borde inte det vara bättre för alla?

Thirsty och Champagne99 gillar detta.
  2. Jos

Jos Medlem

Nej...

3. Champagne99

Champagne99 Medlem

Om vi inte kör så sent så fungerar det för mig. Ska på middag hos svärmor i porten bredvid dig på kvällen där så om vi börjar i tid så kan jag bara gå dit när vi är klara. Alternativt på kvällen och jag kommer efter middagen.

Blir det på söndagen som var ursprungsplanen så kan vi som sagt förmodligen vara här, har fortfarande ett frågetecken att räta ut men om det inte finns några andra alternativ så borde det gå att lösa.

4. Thirsty

Thirsty Medlem

Bidrar med 161 dvs basår 2005.
    Vilken dag blir det och vart? :)

Crist(al)ian 77 gillar detta.
  5. v00alex

v00alex Medlem

Hej!
    Givet att vi kör lördag så kan jag bidra med 164 (08 bas) samt lokal. Vi kan då vara hos mig vid Odenplan.
    På söndag går det inte att var hos mig. På kvällen kan jag inte var med alls utan måste ta hand om barn och förbereda första dagen på nya jobbet (mån). Egentligen kan jag inte vara med på dagen heller men kanske kan det gå att lösa, det är dock fortfarande oklart och inte helt optimalt att för mig att köra vinprovning tor-sön som uppladdning inför nytt krävande jobb...

6. Champagne99

Champagne99 Medlem

Jag har hämtat ut min flaska nu och bidrar med 167.

Jag kan som sagt både på lördagen och söndagen, för mig spelar det ingen roll vilken dag vi tar.

På söndagen kan vi vara hos mig om vi blir flera och då är det ca. kl. 13-17 som gäller. Alternativt kan vi vara hos @Thirsty i stan om vi blir max fem st.

Vad säger ni andra? Vad bestämmer vi?

7. Jos

Jos Medlem

Jag kan som sagt bara söndagen, tid spelar mindre roll.

8. vintomas

vintomas Numera lågaktiv bloggare

Jag kan både lördag och söndag, inte alltför sent på söndag dock. Kan t.ex. ta med bas 2004, den som i efterhand har döpts till 160ème.

9. Crist(al)ian 77

Crist(al)ian 77 50 Shades of Grape

Jag kan båda dagarna och väljer flaska efter alla andra valt.

@Jos kan inte lördag. Vad säger @Elvis och @Rasmus Åkesson?

P.S. 12-bas (168e) ska tydligen vara släppt. Skulle vara kul och ha med den för då har vi alla de senaste toppårgångarna (04, 08 & 12).

10. Söndag passar mig bäst, kan ta med mig 04 vintage.. eller kanske sikta in mig på 168e

11. Thirsty

Thirsty Medlem

Att beakta, GC provning - inte vintage. :)

12. Crist(al)ian 77

Har själv inget emot om någon slänger in en vintage i leken. Kan vara kul och jämföra. Drack själv just kombon GC 04 mot Vintage 04 i höstas hos Krug.:)

magnum och Wintermute gillar detta.
  13. :vägg:

Hardolph gillar detta.
  14. Löser det

15. Crist(al)ian 77

Elvis kan inte heller lördag så det får bli söndag som vi sa från början. Om inte något annat sägs så får vi ta oss till Rotebro...:nagelbitare:

Sammanfattningsvis blir det följande 7 deltagare med flaskorna:

@Champagne99 - 11 (167e)
    @Crist(al)ian 77 - väljer sist. Kan även ta med den allra första GC:n som gjordes från 78-82 om intresse finns. Då borde man åtminstone säkra ett rätt på provningen.:p
    @Elvis - 06?
    @Jos - 10 (166e)
    @Rasmus Åkesson - Vintage 04 eller 12 (168e)?
    Hörde från en Krugambassadör igår att GC 168e skulle kommit i februari men att restaurangen inte fått den än. Alltså oklart om den verkligen går att få tag på. Som jag skrev ovan så har jag inget emot om det blir en katt bland hermelinerna i from av en årgångskrug. Övriga kanske har andra synpunkter där. I slutändan har värden sista ordet i frågan.:)
    @Thirsty - 05
    @vintomas - 04

Osäker:

@v00alex - 08 (164e)

magnum och Jos gillar detta.
  16. Ska försöka få tag på 168e, annars tror jag faktiskt att jag hoppar denna gång :)

17. Jos

Jos Medlem

Skulle vara grymt med 168, väldigt nyfiken på den!

18. v00alex

v00alex Medlem

Hej! Jag kan delta söndag om vi, som vintomas uttryckte det, inte ses alltför sent.

@Crist(al)ian 77: har du ingen ingen 96 eller 02 i din djupa GC-källare;) Antar att de var med när du körde din alla-GC-ettiketter-provning?

Det hade även varit grymt kul med en riktig vintage från någon av de årgångar GC-årgångar som är med...

Jos gillar detta.
  19. Elvis

Elvis Medlem

Jag är gärna med om vi kör på söndag!

Crist(al)ian 77 och Jos gillar detta.
  20. vintomas

vintomas Numera lågaktiv bloggare

Om "hoppandet" beror på svårigheter att få tag på något, kanske någon av oss andra kan hitta en flaska till...

Crist(al)ian 77 gillar detta.

Dela sidan