Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne BYOB-minivertikal i Stockholm

v00alex

Medlem
Hej! Det här vill jag inte missa men 23:e är en väldigt svår dag för mig.... Om vi tar provningen den 22:a istället hade vi dock kunnat vara hos mig. Jag har relativt bra plats för runt 10 pers och bor ett stenkast från Odenplan.

Så vad sägs om att ta det den 22:a, d.v.s. på lördag istället, borde inte det vara bättre för alla?
 

Jos

Medlem
Hej! Det här vill jag inte missa men 23:e är en väldigt svår dag för mig.... Om vi tar provningen den 22:a istället hade vi dock kunnat vara hos mig. Jag har relativt bra plats för runt 10 pers och bor ett stenkast från Odenplan.

Så vad sägs om att ta det den 22:a, d.v.s. på lördag istället, borde inte det vara bättre för alla?
Nej...
 

Champagne99

Medlem
Hej! Det här vill jag inte missa men 23:e är en väldigt svår dag för mig.... Om vi tar provningen den 22:a istället hade vi dock kunnat vara hos mig. Jag har relativt bra plats för runt 10 pers och bor ett stenkast från Odenplan.

Så vad sägs om att ta det den 22:a, d.v.s. på lördag istället, borde inte det vara bättre för alla?

Om vi inte kör så sent så fungerar det för mig. Ska på middag hos svärmor i porten bredvid dig på kvällen där så om vi börjar i tid så kan jag bara gå dit när vi är klara. Alternativt på kvällen och jag kommer efter middagen.

Blir det på söndagen som var ursprungsplanen så kan vi som sagt förmodligen vara här, har fortfarande ett frågetecken att räta ut men om det inte finns några andra alternativ så borde det gå att lösa.
 

v00alex

Medlem
Hej!
Givet att vi kör lördag så kan jag bidra med 164 (08 bas) samt lokal. Vi kan då vara hos mig vid Odenplan.
På söndag går det inte att var hos mig. På kvällen kan jag inte var med alls utan måste ta hand om barn och förbereda första dagen på nya jobbet (mån). Egentligen kan jag inte vara med på dagen heller men kanske kan det gå att lösa, det är dock fortfarande oklart och inte helt optimalt att för mig att köra vinprovning tor-sön som uppladdning inför nytt krävande jobb...
 

Champagne99

Medlem
Jag har hämtat ut min flaska nu och bidrar med 167.

Jag kan som sagt både på lördagen och söndagen, för mig spelar det ingen roll vilken dag vi tar.

På söndagen kan vi vara hos mig om vi blir flera och då är det ca. kl. 13-17 som gäller. Alternativt kan vi vara hos @Thirsty i stan om vi blir max fem st.

Vad säger ni andra? Vad bestämmer vi?
 
Trådskapare
vintomas

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Jag kan både lördag och söndag, inte alltför sent på söndag dock. Kan t.ex. ta med bas 2004, den som i efterhand har döpts till 160ème.
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Jag kan båda dagarna och väljer flaska efter alla andra valt.

@Jos kan inte lördag. Vad säger @Elvis och @Rasmus Åkesson?

P.S. 12-bas (168e) ska tydligen vara släppt. Skulle vara kul och ha med den för då har vi alla de senaste toppårgångarna (04, 08 & 12).
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Elvis kan inte heller lördag så det får bli söndag som vi sa från början. Om inte något annat sägs så får vi ta oss till Rotebro...:nagelbitare:

Sammanfattningsvis blir det följande 7 deltagare med flaskorna:

@Champagne99 - 11 (167e)
@Crist(al)ian 77 - väljer sist. Kan även ta med den allra första GC:n som gjordes från 78-82 om intresse finns. Då borde man åtminstone säkra ett rätt på provningen.:p
@Elvis - 06?
@Jos - 10 (166e)
@Rasmus Åkesson - Vintage 04 eller 12 (168e)?
Hörde från en Krugambassadör igår att GC 168e skulle kommit i februari men att restaurangen inte fått den än. Alltså oklart om den verkligen går att få tag på. Som jag skrev ovan så har jag inget emot om det blir en katt bland hermelinerna i from av en årgångskrug. Övriga kanske har andra synpunkter där. I slutändan har värden sista ordet i frågan.:)
@Thirsty - 05
@vintomas - 04


Osäker:

@v00alex - 08 (164e)
 

v00alex

Medlem
Hej! Jag kan delta söndag om vi, som vintomas uttryckte det, inte ses alltför sent.

@Crist(al)ian 77: har du ingen ingen 96 eller 02 i din djupa GC-källare;) Antar att de var med när du körde din alla-GC-ettiketter-provning?

Det hade även varit grymt kul med en riktig vintage från någon av de årgångar GC-årgångar som är med...
 
  • Like
Reactions: Jos
Toppen