Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne BYOB-minivertikal i Stockholm

Champagne99

Medlem
Nej det underlättar att vara hos dig för alla som inte bor i Rotebro.:p
Innerst inne vet du att du vill hit ;) Det får bli mitt livsmål att få dricka champagne med dig här.

------

Det hade helt klart varit smidigare att bo kvar i Vasastan ur provningssynpunkt men jag överlever, haha, vi kör hos @Jos och så är ni välkomna hit någon annan gång för lite bubbel :D
 
  • Like
Reactions: Jos

Jos

Medlem
Innerst inne vet du att du vill hit ;) Det får bli mitt livsmål att få dricka champagne med dig här.

------

Det hade helt klart varit smidigare att bo kvar i Vasastan ur provningssynpunkt men jag överlever, haha, vi kör hos @Jos och så är ni välkomna hit någon annan gång för lite bubbel :D
Jag misstänker att du har mer "svängrum" nu ;)
 

Oscaro

Medlem
Någon som skulle vara intresserad av något liknande för rött vin? Förslagsvis Tignanello? Kan styra upp om tillräckligt intresse finns
 

Champagne99

Medlem
Jag dammar av den här fina tråden för att inte störa i annan BYOB-tråd. Datumen som gäller nu är alltså fredagen den 13/11 eller söndagen den 15/11. Det behöver inte nödvändigtvis vara en minivertikal utan kan vara en vanlig BYOB.

En del har redan visat intresse: @Thirsty, @Crist(al)ian 77, @Oscaro och @HerrMelin. Dessutom finns det säkert intresse från @Jos, @v00alex, @Vingubben och @vintomas. Andra är givetvis också välkomna att anmäla sig.

Vilka vill vara med? Vilket datum passar bäst? Var kan vi vara? Minivertikal eller vanlig BYOB?

För egen del så passar egentligen fredagen bäst men då kan vi inte vara hos mig då jag inte kan köra iväg familjen på kvällen. Jag kan vara med på söndagen med men det kräver en del logistik med träningar och aktiviteter. Ev. kan vi vara hos mig då om det är på dagtid. Men jag minns från Krug-provningen att @Crist(al)ian 77 helst vill vara lite mer centralt för att ha nära till tåget ;)

Jag skulle gärna ha en Winston-minivertikal men har inget emot andra flaskor eller en vanlig BYOB så länge det är champagne :)
 

Thirsty

Smygnykterist
Vad blir det för tema?? :nagelbitare:
Minivertikal? Stökigast att koordinera.
Prestige specifikt årtal eller från visst årtal? Lättare att styra upp.
Valfri prestige. Lättast, kanske tråkigast.
 

Champagne99

Medlem
Vad blir det för tema?? :nagelbitare:
Minivertikal? Stökigast att koordinera.
Prestige specifikt årtal eller från visst årtal? Lättare att styra upp.
Valfri prestige. Lättast, kanske tråkigast.

Bra, vi behöver nog bestämma något så att man vid behov hinner beställa.

Jag är som sagt sugen på en Winston-minivertikal men är såklart med på andra flaskor med om folk vill det. Annars tycker jag att valfri prestige låter enkelt och mycket bra.

Dag och plats behöver vi också spika sen.
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Vad blir det för tema?? :nagelbitare:
Minivertikal? Stökigast att koordinera.
Prestige specifikt årtal eller från visst årtal? Lättare att styra upp.
Valfri prestige. Lättast, kanske tråkigast.

Bra, vi behöver nog bestämma något så att man vid behov hinner beställa.

Jag är som sagt sugen på en Winston-minivertikal men är såklart med på andra flaskor med om folk vill det. Annars tycker jag att valfri prestige låter enkelt och mycket bra.

Dag och plats behöver vi också spika sen.

För mig funkar allt med champagne!

Dag och plats överlåter jag till er att bestämma men i närheten av civilisationen är att föredra.;)

Minivertilal är alltid kul men kanske inte helt lätt att få ihop utan @vintomas hjälp eftersom han brukar hjälpa 08orna med flaskor... Valfri prestige är enkelt och funkar för mig.

Andra relativt lätta alternativ är:
  1. horisontalprovning med 08a som jag antar alla har fullt i källaren med. Kan vara kul och se vilka som är bäst blint. För att det ska bli rättvist kan man köra 1 prestige eller 2-3 "vintage" var.
  2. Selosseprovning. Går det ens att skilja på vinerna halvblint och ska man därför bara köpa Initial..? Jag har själv alla varianter.
  3. DP-vertikal. Fick precis erbjudande på 03, 04 & 06 för bolagspris. Med 08 och 10 har vi redan 5 st! Nu har jag dock för mig att ni körde en DP-vertikal när inte jag var med.
 
Toppen