Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne BYOB-minivertikal i Stockholm

Thirsty

Smygnykterist
Fått svar nu från Pelican på Kungsholmen, vid Fridhemsplan.



Jag har varit på en provning där tidigare, inget speciellt rum/lokal men funktionellt och Fridhemsplan är ju centralt och borde vara rätt bra läge för alla att ta sig till. Plats för 14 personer. Mer värt än 5000:- för att dela rum på Grappe tänker jag.

Skulle kunna boka kl. 17.30 - 23.30 och så sätter vi igång så fort folk kan komma loss, kanske vid 18-18.30. Det borde väl räcka tidsmässigt. Då kostar det 1499:- vilket blir runt 100-150:-/person beroende på hur många vi blir till slut.

Jag har också mailat till Martin på Champagnesweden men inte fått svar än. Har inte varit i deras källarlokal i gamla stan men den ser fantastisk ut på bilder i.a.f.
Pelican funkar och är inga pengar. Då kan ju även Götet-falangen passa på att botanisera sig med Fridhemsplans kulturliv genom förbubbel på Dovas. :)

Källarn i Gamla stan är trevlig. Är dock mer anpassad för 10 pers och med vilja 12 pers. Tror dock inte att alla kommer att komma så 10 pers låter mer troligt. Kan vara värt att beakta hur många cl det blir per person inkl felmarginal, 14 pers ger 5,0).
 

Champagne99

Medlem
Pelican funkar och är inga pengar. Då kan ju även Götet-falangen passa på att botanisera sig med Fridhemsplans kulturliv genom förbubbel på Dovas. :)

Källarn i Gamla stan är trevlig. Är dock mer anpassad för 10 pers och med vilja 12 pers. Tror dock inte att alla kommer att komma så 10 pers låter mer troligt. Kan vara värt att beakta hur många cl det blir per person inkl felmarginal, 14 pers ger 5,0).

Bra idé! Ett par bärs och ett glas prosecco på Dovas innan för att få igång smaklökarna. Efter provningen är det bara att ramla ut och fortsätta med en runda på 08, Retro och Hirschenkeller som i princip är grannar till Pelican. Tveksamt om de har Winston 08 till pangpris men säkerligen en bra deal på finfin cava.

Nej, precis, bäst är väl egentligen att cappa antalet deltagare till kanske 10 personer. Men om vi kan få ihop hela 14 st deltagare och unika flaskor så är det ok för mig. Jag väntar en dag till på svar från Martin eller om någon här får feeling och bjuder hem oss till hen. Om inte det resulterar i något så bokar jag Pelican och så kan vi spika tema med förutsättningar för detta och ta in "riktiga" anmälningar när alla då vet exakt vad de har att förhålla sig till vad gäller datum, tid, lokal och tema.
 
S

srenix

Bra idé! Ett par bärs och ett glas prosecco på Dovas innan för att få igång smaklökarna. Efter provningen är det bara att ramla ut och fortsätta med en runda på 08, Retro och Hirschenkeller som i princip är grannar till Pelican. Tveksamt om de har Winston 08 till pangpris men säkerligen en bra deal på finfin cava.

Nej, precis, bäst är väl egentligen att cappa antalet deltagare till kanske 10 personer. Men om vi kan få ihop hela 14 st deltagare och unika flaskor så är det ok för mig. Jag väntar en dag till på svar från Martin eller om någon här får feeling och bjuder hem oss till hen. Om inte det resulterar i något så bokar jag Pelican och så kan vi spika tema med förutsättningar för detta och ta in "riktiga" anmälningar när alla då vet exakt vad de har att förhålla sig till vad gäller datum, tid, lokal och tema.
Kul! Låter superintressant för en nyförälskad champagne-kille! :):)
 

Bror

Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin
Jag kan erbjuda plats hemma. Så kan pengrna läggas på drickat...,)
Centralt så det förslår. Nära slussen.
Tror vi sitter ok 10 pers runt bordet
<
Bra idé! Ett par bärs och ett glas prosecco på Dovas innan för att få igång smaklökarna. Efter provningen är det bara att ramla ut och fortsätta med en runda på 08, Retro och Hirschenkeller som i princip är grannar till Pelican. Tveksamt om de har Winston 08 till pangpris men säkerligen en bra deal på finfin cava.

Nej, precis, bäst är väl egentligen att cappa antalet deltagare till kanske 10 personer. Men om vi kan få ihop hela 14 st deltagare och unika flaskor så är det ok för mig. Jag väntar en dag till på svar från Martin eller om någon här får feeling och bjuder hem oss till hen. Om inte det resulterar i något så bokar jag Pelican och så kan vi spika tema med förutsättningar för detta och ta in "riktiga" anmälningar när alla då vet exakt vad de har att förhålla sig till vad gäller datum, tid, lokal och tema.
 

Oscaro

Medlem
Vad tror ni om att köra en ny provning i slutet av januari med vertikaler denna gång? Förslagsvis Dompa, Cristal, Winston eller annan prestige?
 

Fixfred

Medlem
Dompa fast bara oenotheque, Plentitude etc? :)
Kul men det är svårt att få tag i , vad jag har sätt är det bara i stortsätt 2002 som är hyfsat lätt att få tag i. Kanske är det många här som har dock. Själv har jag inte samlat så länge så sitter bara på champagne från de senaste åren :(
 
Toppen