Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne - De senaste inköpen, diskussioner och tips

tobbe81

Medlem
Äntligen hos den svenska importören med en helt ny design . Cedric bouchard roses de jeanne val vilaine 2019. Blir nog att vänta några år innan första flaskan prövas.
20210830_212524.jpg
 

Elvis

Medlem
Visa bifogad bild 24143
Hittade dessa magnum på SB med basårgång 2015 och deg. sep. -19. Tänker att de ska få ligga och mogna till sig. Om ni har erfarenhet av brut premier på magnum, ungefär hur länge kan det vara lämpligt att låta dem ligga? 3, 5, 10 år?

Jag brukar också köpa Brut Premier på magnum och lägga undan. Ju längre du låter dem ligga, desto bättre. Efter 2-3 år är det ingen större skillnad mot en ung. Låt dem gärna ligga i 10 år!
 

JonasBo

Medlem
Någon som har koll på om Charles Heidsieck Brut Reserve (MV) ändrats i lagringstid?
Har för mig att när jag köpte för att par år sedan att det var äldre reservvin än de nyare utgåvorna?!
 
Trådskapare
FredrikC

FredrikC

Medlem
Någon som har koll på om Charles Heidsieck Brut Reserve (MV) ändrats i lagringstid?
Har för mig att när jag köpte för att par år sedan att det var äldre reservvin än de nyare utgåvorna?!
Ja förr var det väll uppåt sju år gamla viner men nu är de betydligt yngre tyvärr.
 

Elvis

Medlem
Någon som har koll på om Charles Heidsieck Brut Reserve (MV) ändrats i lagringstid?
Har för mig att när jag köpte för att par år sedan att det var äldre reservvin än de nyare utgåvorna?!

De ligger åtminstone betydligt kortare tid på jästen nuförtiden och har tyvärr gått ner rejält i kvalitet. Vad gäller åldern på reservviner så vet jag inte om det är skillnad men jag misstänker att åldern/kvaliteten på reservvinerna gått ner också. :(
 

JonasBo

Medlem
De ligger åtminstone betydligt kortare tid på jästen nuförtiden och har tyvärr gått ner rejält i kvalitet. Vad gäller åldern på reservviner så vet jag inte om det är skillnad men jag misstänker att åldern/kvaliteten på reservvinerna gått ner också. :(
Tack alla för svaren.
 

Sebban

Medlem
Blev ett par av denna, någon som vet hur ofta dom ändrar ”skörden” såg att jag köpte 242 men såg i ett tidigare inlägg att någon la vantarna på 241 i måndags?
 
Toppen