Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne - De senaste inköpen, diskussioner och tips

Jesper L

Medlem
Har tänkt att den ska öppnas på pojkens 18-årsdag. Så det är ju fortfarande lite mer än 7 år bort i tid.
Ok, har funderat lite på comtes, missade Pierre Peters Chetillons som var tanken till en början.
Så av 2011 så tycker du comtes är bäst?
Japp den var riktigt god när jag drack den för 3 månader sen och håller många år till!
 

Sigdarve

Medlem
Trenne Fdp. Matchar mina lakan. Begav mig till Bolan i Stenhagen kl 09.45. Såg några misstänkta köpare i bilar som parkerade runt om mig. 9.55 kunde jag inte hålla mig längre, så jag var först i kön. Sprang in och roffade åt mig tre buteljer Fdp och fyra Orpale. Ingen annan i kön var ute efter dem visade det sig. Men på e.m var de 12 buteljerna slut.
 

Attachments

  • Skärmavbild 2022-12-09 kl. 21.17.51.png
    Skärmavbild 2022-12-09 kl. 21.17.51.png
    793,2 KB · Visningar: 126

LarsW

Medlem

Kaptenen

Medlem
Visa bifogad bild 27770
Har druckit denna på standardflaska några gånger tidigare och minns den som god. Tänkte därför att kunde vara läge att skaffa ett par magnum också. 2008 på magnum från känd producent under 1000-lappen. Bra!
Det är bra pris på Palmers blanc de blancs på magnum. 2008 har jag inte provat men 2005 :an var väldigt bra.

Det gäller att passa på och fylla på i vinförrådet i dessa dagar då hela huset förvandlats till en enda vinkällare med perfekt temperatur kring 12 grader. Alla eventuella utrymmesbrister är numera lösta.

Själv köpte jag en kartong av Fleur de Passion 2013.

20221215_164748.jpg
 

LeChat

Medlem
Det gäller att passa på och fylla på i vinförrådet i dessa dagar då hela huset förvandlats till en enda vinkällare med perfekt temperatur kring 12 grader.
Har inte ens vågat kolla temperaturen här inne. Men ohyggligt kallt även i mitt hus!
 

Mexikanaren

Medlem
Någon som har något tips på vart man hittar Fleur de Passion magnum för bästa priset?
På PdB ligger den på ~€320 efter rabattkod och frakt och det känns inte som det går att komma så mycket lägre?
 

Mexikanaren

Medlem
Ville bara kolla om det är någon som har något tips på lite roligare champagner till bra priser på PdB?

Är ganska sugen på att beställa hem en Fleur de Passion magnum och tänkte att det är lika bra man beställer med lite extra när man ändå kommer betala frakten.

Så alla tips är varmt välkomna :)
 

Vingubben

Medlem
Ville bara kolla om det är någon som har något tips på lite roligare champagner till bra priser på PdB?

Är ganska sugen på att beställa hem en Fleur de Passion magnum och tänkte att det är lika bra man beställer med lite extra när man ändå kommer betala frakten.

Så alla tips är varmt välkomna :)
@feskhandlarn hade med en De Sousa 3A på magnum på en provning tidigare i år som alla runt bordet blev väldigt förtjusta i.
 
Toppen