This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Om man inte bor i Strömstad som av någon anledning har 57 flaskor...Fick FOMO då de snart är slut på SB…
Visa bifogad bild 33699
Jag tänkte dricka en tidigt och glömma den andra.Provade den i somras hos DV. Väldigt fin potential som många CH-14, men behöver ligga till sig lite för att landa. Bara att glömma bort![]()
Grattis! Lycka till med köpstoppet!Visa bifogad bild 33707Visa bifogad bild 33708Visa bifogad bild 33709
Och så en Gosset Celebris 2012 på ingång också. Nu försöker vi med köpstopp 1-2 månader.![]()
Båda är bra och stabila alternativ.Tänkte köpa en eller två flaskor årgång 2016 till dotterns 18årsdag. Sneglat på både Louis Roederer Blanc de Blancs 16 & Pol Rogers Blanc de Blancs 16. Någon som är andra förslag eller tips?
Instämmer i detta. Jag tycker även Louis Roederers vanliga årgångschampagne är väldigt bra. De flesta stora hus årgångschampagner är säkra kort. Ett alternativ är om du kan hitta en magnumflaska från ett hus från 2016.Båda är bra och stabila alternativ.
Svårt (kan inte) att föreslå något bättre.
Köp en av vardera!
Hej. Jag har nog inte fattat Fanwine riktigt. Jag har missat Paul Sugot - Brut Grand Cru Vieilles Vignes men är sugen på att testa. På Fanwine är de slut men det står något om att försäljningen skall öppna igen. Är det någon som kan förklara hur det funkar? När kan det tänkas öppna för försäljning igen? Någon som har tips på annat sätt att få tag på nämnd flaska?
Har du frågat Ward Wines?Någon som tips på var man kan få tag på Pol Roger Vinothèque vintage 2000? Tanken är att det ska bli en 25års present.
Tack för det!Du kan beställa direkt från Sugot. Dyr frakt men bör ändå bli något billigare.
Aaah , tänkte inte på det. Jag gör ett försök, tackHar du frågat Ward Wines?
Visa bifogad bild 33803
Köpte tre flaskor 2005 Lanson Noble Brut Vintage ikväll. Prestige med lite ålder för ca 900:- flaskan känns som ett okej pris. Sen kanske 2005 är sådär. Men den för mig lite ”ovanliga” producenten Lanson har annars levererat på provningar, och hemma har jag provat 2012 Le Vintage med gott resultat.
När man sen läser smaknoter som bl.a. denna, då vill man ju gärna smaka: ”golden colour, butterscotch, baked apple, hazelnuts. Rich and rounded. Dense and long with moorish finish.”
Ja, jag tänkte detsamma, och på några ställen verkade den vara mer än dubbelt så dyr.900 kr känns som ett riktigt bra pris eller? verkar man inte hitta den för nu mer (vid en snabb googling).
Verkar finnas en med vit/guld etikett som är en BdB oxå.Ja, jag tänkte detsamma, och på några ställen verkade den vara mer än dubbelt så dyr.
Sen såg jag att den verkar finnas med två olika etiketter. Den andra är vit med texten noble cuvee brut vintage 2005. Förmodar att det dock är samma vin?