Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

[Champagne] Idag dricker vi... som vanligt skumpa!

magnum

Epernay, Frankrike
Håller med här. Köpte en låda och hoppas att jag inte kastat bort pengarna i onödan. Oavsett så kommer jag att låda mina 2008or få vila många år på hyllan.

CH 2006 är jag inte heller så imponerad av..
Men varför provar du inte en flaska innan du låter flaskorna ¨vila många år¨?
 

Pontus

Medlem
Gällande 2008 CH tycker jag att det är hyfsat gott och relativt tillgängligt. Angående lagringspotential så känns det kanske inte som en långliggare? För låg syra och intensitet om jag jämför med liknande som utvecklats väl i min källare. Kan ha fel dock. Har tidigare blivit överraskad av enklare NV som blommat ut 5 år senare.
 

Borjes_bubblor

Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor
Men varför provar du inte en flaska innan du låter flaskorna ¨vila många år¨?

Det är baserat på vad jag har läst mig till. Vanligtvis så försöker jag att följa vinerna resa men har läst att många ha blivit väldigt besvikna när dem har provar 2008. Så jag bidar min tid.
 
Toppen