Cristal 2008

Diskussion i 'Vin' startad av Elvis, 17 augusti 2018.

1. Thirsty

Thirsty Medlem

Vet inte? Finns ju billigare att beställa och få hemkört, vilket torde påverka.

Jämförelse kanske man kan ta Selosse, mindre tryck på det som släpptes efter prishöjningen.

2. robert kalnak

robert kalnak Medlem

Sitter på 2 stk Cristal 2008... ångrar på att jag inte tog hela kassen :(
    Fråga vart kan man sälja dessa i sverige??

PS. de lagras i vinskåp, lagras riktigt.

Rasmus Åkesson gillar detta.
  3. Thirsty

Thirsty Medlem

Bukowskis

sunqan, Mikael Goldring och FredrikC gillar detta.
  4. Elvis

Elvis Medlem

Och de har gått för väldigt höga priser på Bukowskis, åtminstone före Corona.

5. FredrikC

FredrikC Medlem

Nja, det var länge sen säljaren fick mer än 2000:- efter alla avgifter tyvärr. Men runt förra sommaren var det helt andra puckar.

6. buteljen

buteljen Medlem

7. toblov

toblov Medlem

Billigaste stället att köpa online är det för omkring 2300-2400kr eller har någon vetskap om ett bättre pris någonstans? Skulle nämligen vara intresserad av fylla på med ett par tre flaskor till i källaren.

8. robert kalnak

robert kalnak Medlem

Om du ens hittar det online och köpa... de siter jag har kikat på har inte ivarje fall.

9. Jona A

Jona A Medlem

Winefinder har Cristal 2008 men tror bara 1 flaska kvar

10. toblov

toblov Medlem

11. FredrikC

FredrikC Medlem

12. LarsW

LarsW Medlem

Tack för tips. Lär inte finnas billigare om man inte hittar den på tax-free.
    Har grämt mig sen den släpptes att jag missade den och sen tyckt den blivit för dyr men nu blev det några flaskor till 2008-samligen.

FredrikC och Gladekocken gillar detta.
  13. vintomas

vintomas Numera lågaktiv bloggare

Märkligt nog står det att den kostar 2899 kr på översiktssidan när man söker på "Cristal" - https://www.vildmedvin.se/searchanise/result?q=cristal&page=2 - men man kommer till 1995 kr-sidan om man klickar på 2899 kr-flaskan. Om det har blivit fel är det säkert bäst att beställa först och fråga sedan, men var observant på vilket pris det blir vid utcheckning...
    Vild med Vin brukar väl annars inte vara så billiga, annat än på vissa specialerbjudanden?

LarsW gillar detta.
  14. LarsW

LarsW Medlem

Såg samma fenomen på flera flaskor.
    Har fått faktura på 1995/flaska när jag beställde så ska vara det som gäller.

vintomas, Jona A, Gladekocken och 1 annan gillar detta.
  15. LarsW

LarsW Medlem

HerrMelin, magnum, Jona A och 1 annan gillar detta.
  16. Champagne99

Champagne99 Medlem

Jag hann också beställa. Fick precis mail från dem. Det var tyvärr för bra för att vara sant.

17. Samma här

18. kimnyblom

kimnyblom Medlem

Intressant.. Jag fick istället mail om registrerad leverans via budbee men inget om att ordern ska vara anullerad. Fick ni också mail från budbee innan de annulerade ordern?

19. nä, inte fått något från budbee o_O

20. kimnyblom

kimnyblom Medlem

jag beställde iofs lite annat också så det kan ju vara så att jag får ordern delvis makulerad men har inte hört något än så hoppet lever.

Dela sidan