Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

kayaker

Cyklist
Nice! Vi körde deras instegs-BdM på Stockholmsprovningen för någon månad sedan, och den var riktigt vass. Jag kan bara tänka mig hur jäkla bra Tenutan kommer vara, men tålamod är väl det som krävs antar jag! =)
Nygårdsbrunellon borde man kanske kalla den. La tenuta nuova=nya gården
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Blev en låda Philipponnat BdN 2008 från FV.
God nu - God i många år till.
Sluta nu, jag har sånt jäkla köpstopp nu och ändå vet jag att jag måste ha en låda av den där jäkla Philiponaten. :mad:
Jag känner mig som orkestern på Titanic som fortsätter spela medans båten försvinner i djupet.
Fast jag pimplar nollåttaskumpa istället... Medans min ekonomi gör som Titanic..
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Mm jag räknar frenetiskt för att hitta luckor i min vinbudget! Varför släpps alla mina "måsten" samtidigt!?
 

jrick

Medlem
Jo, förstås, men mitt andra alternativ var att samla på stenar vilket är ännu värre, då är det säsong året runt.
-Och även om andrahandsvärdet på kottar är relativt lågt så är ju även investeringskostnaden bra nära noll.
Nja, för eller senare kommer du vilja ha italienska enkottar odlade på hög höjd i sydvästläge. Den unika terroiren i yttre Mongoliet skapar för övrigt några av de mest fantastiska kottarna i världen men smakar det så kostar det.
 

Emvima

Medlem
Någon som har testat dessa prissänkta viner?
Från 209 kr till 99 kr
August Kesseler N Pinot Noir 2011,

Från 479 kr till 199 kr
August Kesseler Rüdesheim Berg Schloss Riesling Erstes Gewächs, 2011
Finns sökfunktionen "nedsatt pris" fortfarande på SBs hemsida? Jag kan inte hitta den, men å andra sidan är det inte mycket som jag hittar på den nya sidan. Var kan man annars hitta information om flaskor som har blivit nedsatta?
 

grappa

Medlem
Finns sökfunktionen "nedsatt pris" fortfarande på SBs hemsida? Jag kan inte hitta den, men å andra sidan är det inte mycket som jag hittar på den nya sidan. Var kan man annars hitta information om flaskor som har blivit nedsatta?
Fick det via nyhetsbrev så tyvärr ingen ledtråd där. Hittar inte heller den funktionen längre.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Nja, för eller senare kommer du vilja ha italienska enkottar odlade på hög höjd i sydvästläge. Den unika terroiren i yttre Mongoliet skapar för övrigt några av de mest fantastiska kottarna i världen men smakar det så kostar det.
Mmm, eller Tasmanska sidenkottar odlade i avföring från dvärgenhörningar... Varför har jag inte hållit på med kottar hela tiden. Hejdå vin.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Köpstopp gäller aldrig Champagne!
Tror till och med det står i det finstilta på Finewines regler.
Och gör det inte det så borde det göra det ;)
Du har missförstått! I reglerna står det klart och tydligt att man skall utropa "köpstopp" så ofta det bara går så länge man bryter löftet sekunden efter. ;)
 
Toppen