Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Zmirc

Medlem
Då SoloBarolo just för tillfället klör en PR-kupp med 2011 Giribaldi Barolo nedsatt till 15€ per flaska så kunde jag inte låta bli att beställa lite.
Med rabattkod hamnade man på 81€ för en låda levererad till dörren, det får man vara nöjd med särskilt som bonusen är att inget DDR-monopol varit och kladdat på lådan före mig.
15 €, nästan konstigt billigt tycker jag. Och jag som la en beställning precis innan det dök upp.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
15 €, nästan konstigt billigt tycker jag. Och jag som la en beställning precis innan det dök upp.
Ja, kanske, de menar att prissänkningen är i samarbete med producenten, därav det låga priset, ingen aning men såhär långt har jag aldrig haft problem med dem.... Får väl se vad som dyker upp.
 

Zmirc

Medlem
Ja, kanske, de menar att prissänkningen är i samarbete med producenten, därav det låga priset, ingen aning men såhär långt har jag aldrig haft problem med dem.... Får väl se vad som dyker upp.
Ja, jag menar inte att det finns skäl för oro, har också köpt av dem tidigare. Men de kan knappast tjäna så många kronor på din beställning tex.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Exakt, plus att allt jag har druckit hittills av Barolo 2011 är kanon redan nu. Sparar 2010 och dricker 2011 först.
Låter bra, sköt lite från höften när jag beställde Giribaldi då jag inte druckit den förut utan bara hört om den. Behöver lite gott att dricka nu på direkten så det passar utmärkt!
 

Per Stade

Lege artis
Det är ute med vaskning. Numera är det bowling som gäller. :D

Ställde upp gårdagens leverans från Franska Vinlistan:

image.jpeg
 

jrick

Medlem
Låter bra, sköt lite från höften när jag beställde Giribaldi då jag inte druckit den förut utan bara hört om den. Behöver lite gott att dricka nu på direkten så det passar utmärkt!
Har inte heller provat Giribaldi men tänkte att den i sämsta fall gör skäl för sitt pris på 13,5 EUR och i bästa fall gör skäl för det dubbla. De jag har provat hittills av 2011 och som jag gillat har varit Renato Ratti Marcenasco, Rocche Costamagna Rocche dell'Annunziata och Palladino Serralunga d'Alba.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Har inte heller provat Giribaldi men tänkte att den i sämsta fall gör skäl för sitt pris på 13,5 EUR och i bästa fall gör skäl för det dubbla. De jag har provat hittills av 2011 och som jag gillat har varit Renato Ratti Marcenasco, Rocche Costamagna Rocche dell'Annunziata och Palladino Serralunga d'Alba.
Fick just bekräftat att min låda lämnat Italia idag så vi får väl återkomma med smaknötter inom kort! :)
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
Denna vecka har varit en bra vecka när det gäller champagneinköp.
3 st Enchanteleurs 1988. Helt magnific champagne
1 st Comtes 1995. Ingen sockerdricka här :). Riktigt superb
3 st Bland des Millénaires 1995
2 Roederer Bdb 2008
2 st Charles Heidsieck 2005
Visa bifogad bild 5378
har Henriot fortfarande kvar 88or att sälja själva eller vart fick du tag på de ?
 
Toppen