Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Fick hem 6 st Bordeaux från chateau bel-air lagrave från 1995 idag, vet att åringen inte var den bästa men har hört att denna ska ha utvecklats bra med åren.
Någon som vet något om slottet eller årgången överlag?
Är det ett vin värt att prova?
Helt rätt tänkt, köp först, prova sen. Om inte annat går det kanske att kränga vi SBs auktioner och med tanke på de upptrissade priserna kommer du säkert gå med vinst i slutänden. ;)
 

m_trobeck

Ständigt sökande. Rotlös.
Detta ska nog rent tekniskt sett inte räknas som ett köp.
Var på besök hos min far och då vi glömt våra paraplyn hos en vän skulle jag få låna ett. Jag följde med honom in i det kombinerade vin & diverse-förrådet och när vi stegade ut hade jag blivit en flaska Selosse Substance och ett paraply rikare :)
Tack!!! ❤️
 
Last edited:

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Detta ska nog rent tekniskt sett inte räknas som ett köp.
Var på besök hos min far och då vi glömt våra paraplyn hos en vän skulle jag få låna ett. Jag följde med honom in i det kombinerade vin & diverse-förrådet och när vi stegade ut hade jag blivit en flaska Selosse Substance och ett paraply rikare :)
Tack!!! ❤️
Bra farsa, vill han adoptera?
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Idag kom CAV0057 med leveransen!
Lådan innehöll följande;

2x 2014 Domaine Goisot Bourgogne Aligoté
2x 2014 Domaine Goisot Saint-Bris Exogyra Virgula
2x 2013 Domaine Goisot Bourgogne Côtes d'Auxerre Beaumont

(Det är alltid bra att skriva ut produktnamnet, om någon på forumet skulle söka på CAV0057 eller Producentens namn i framtiden, även om det är lättare att bifoga en bild. Det borde alla göra i framtiden också!)


Cav0057.JPG
 

MartinE

Medlem
Dagens vinsafari i Köpenhamn resulterade i dessa troféer:

Belle Epoque 1990
Billecart-Salmon Grande Cuvée 1996
Henriot Cuvée des Enchanteleurs 2000
Henriot Rosé 2005
Pol Roger 1982
Veuve Clicquot 1991

De båda sistnämnda är en chansning, men jag kunde inte motstå dem! Inte ofta man stöter på dessa årgångar.
 

matage

Medlem
Inte mycket till vininköp igår (en Miraval och en Chinon från gårdagssläppet) men desto mer öl från Stone. Det gäller att passa på när Bastarden är i stan :)
 

chambertin

Medlem
Billiga viner från Finlandsbåten.
2fl Torres Salmos Priorat 189kr/st (255kr sb)
2fl Bassus Pinot Noir 169kr/st (229kr sb)Visa bifogad bild 7667
Salmos brukar vara riktigt bra. Hade ett antal 2006 av samma vin som jag gillade mycket.
Tyvärr verkar Torres (och många andra större firmor också för den delen) styra retailpriserna väldigt hårt så det brukar vara svårt att hitta så mycket billigare utanför Sverige som du gjorde här.
 
Toppen