Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

m_trobeck

Ständigt sökande. Rotlös.
Missade rosé + initial.
Tydligen kunde man inte vänta 12 minuter efter släpp för att få tilldelning.
#sparadkrona :(
 

Silex

Medlem
För min del lyckades jag knipa ett paket med 1 x Initial + Millésime 2005. Tror det var de som tog slut först. Det brukar vara ganska liten allokering av årgångsvinerna och förra året var de inte med i släppet från FVL. Skall bli intressant att se hur "mästaren" lyckades ett mellanår som -05.
 

jrick

Medlem
Även jag var utomordentligt seg idag och missade dessvärre rosén, men det blev två Substance och två Initial!



Nu kommer snart @Anders Landström komma in och skriva att det på 90-talet gick att hitta årgångs-Selosse för under 300 kr på Systembolaget! ;)

Frågan är väl vem eller vilka som är dagens Selosse, som vi kan hitta till priser idag som låter larvigt låga i framtiden?
 

Daniel A

Administratör
Mitt i allt Selossande (som även jag föll för) tog jag och plockade två flaskor rött på Bolis. Egentligen rätt saftigt prissatta, men relativt billiga ändå. ;)

2013 Espectacle - Montsant (Spansk garnacha från supergamla stockar. Någon form av prestige-projekt)
2013 By Farr, Sangreal - Geelong (föll för finewines.se-grupptrycket)

xh0hPi6.jpg


(Blev även månadens vin 2009 Ch. Musar!)
 

Håkan

Medlem
Även jag var utomordentligt seg idag och missade dessvärre rosén, men det blev två Substance och två Initial!



Nu kommer snart @Anders Landström komma in och skriva att det på 90-talet gick att hitta årgångs-Selosse för under 300 kr på Systembolaget! ;)
Jag är inte @Anders Landström men du är fel ute, 599 kr för 90an om jag inte minns fel, 86an köpte jag också för ca 400 kr. Drack 86an så sent som för 4 år sen, magiskt bra.
 

Håkan

Medlem
Såldes verkligen 86.an på SB? De priser jag betalade var, 1989/279 SEK, 1990/499 SEK. Minneslucka för 1988.
Så här rätt många år senare så har jag ingen koll var jag köpte 86an. 90an var 499 och inte 599, helt rätt, var det 96an som var 599?. Vad jag minns var Standardselosse betydligt billigare än de stora husens standardskumpor på den tiden, körde den som rekommendation till alla ifallafall.
 
Toppen