Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Provade bolagets nyhet från 1:a september, chateau quinsac, vet inte vad herrskapet här tycker om denna 2010 men jag måste säga att den gjorde sig riktigt bra med en trevlig bit kött till sig.
Att sedan ta ett extra glas av denna efter gjorde mig inte heller besviken.
Ett väldigt trevligt vin som jag även ser har en bra potential att kunna ligga något år för att få lite mera jordnära toner istället för den fruktighet den besitter nu.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Provade bolagets nyhet från 1:a september, chateau quinsac, vet inte vad herrskapet här tycker om denna 2010 men jag måste säga att den gjorde sig riktigt bra med en trevlig bit kött till sig.
Att sedan ta ett extra glas av denna efter gjorde mig inte heller besviken.
Ett väldigt trevligt vin som jag även ser har en bra potential att kunna ligga något år för att få lite mera jordnära toner istället för den fruktighet den besitter nu.
Låter intressant. Billig och god bdx är svårt att motstå. Får köpa och testa helt enkelt. :)
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Mötte upp @Keen på bolaschet i fredags och shoppade lite. Än mer pinsamt är att jag inte minns vad jag köpte... En St. Henri blev det, och en till Brundlmeyer Alte Reben Gruner Veltliner 2014 – den är verkligen toppen. Sen plockade jag på mig någon Pichler som stod och såg ensam ut, och tre flaskor Palmer 08.
 

nohnohyeh

Medlem
Hämtade just ut lite tyskt:
14720516_10153872137122633_5082620496216154012_n.jpg
14591655_10153872137027633_7677437941079661372_n.jpg
14724439_10153872137212633_4682599519920948336_n.jpg
 

Pontus

Medlem
Två lådor Roederer Rosé 2008, en med magnum och en med flaskor. Dessutom några flaskor Charles Heidsieck Blanc des Millénaires 1995 och några flaskor Château Cos d'Estournel 1988. Projekt återuppbyggnad har inletts.
Hmmm, blir sugen. Jag ska ju inte köpa mer i år, men... var köpte du? :ängel:
 

Elvis

Medlem
Hmmm, blir sugen. Jag ska ju inte köpa mer i år, men... var köpte du? :ängel:

Blanc des Millénaires 1995 och Cos d'Estournel 1988 köpte jag på Millesimes.com som jag har väldigt bra erfarenheter av. Jag skulle gissa att jag har vinerna på fredag.

Roederer Rosé köpte jag från en för mig ny handlare. Jag har fått mailbekräftelse men väntar på betalningsanvisningar - återkommer när jag vet om den här handlaren är bra.
 
Toppen