Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Dalskåning

Medlem
Två Vive la Joie 2008 cremanter från beställningssortimentet och två Bin 389 (2010 och 2011), samt en Bin 28 2012 från DE blev det idag.

IMG_1519.JPG
 

chambertin

Medlem
Resväskan måste ju fyllas upp så detta inhandlades på lokala varuhuset:

2010 Feudi di San Gregorio Piano di Montevergine Taurasi Riserva
2013 Emidio Pepe Montepulciano d’Abruzzo
2014 Cantina Terlan Kreuth Chardonnay
2010 Donnafugata Chiaranda Contessa Entellina Chardonnay
2014 Donnafugata Pantelleria Passito di Ben Ryé
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Skön leverans idag!

CAV0064 som innehöll:
2x 2015 la Cuvée Bistrot de Puy Arnaud
2x 2014 Clos Puy Arnaud Cuvée Les Ormeaux
2x 2012 Clos Puy Arnaud

thumbnail_IMG_1060.jpg


och lite champagne till riktigt bra priser:
1x Gosset Brut Grand Rosé (35 Euro)
1x 2006 Drappier (36 Euro)
1x Billecart Salmon Brut Rose (30 Euro)

IMG_0638.jpg




 

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
Slarvade lite vid dagens webbsläpp:

Sugarille Pieve di Santa Restituta, x 1
Etna Rosso Prephylloxera Vigna di Don Peppino Tenuta delle Terre Nere x 2

Missade 10.00 med ca 60 sek så Reynard var redan fullbokado_O så det blev bara en Sugarille
 

Toby

Medlem
16196017_10154507667443075_3201779768033031761_n.jpg

Gick in på bolaget och hade inte planerat köpa något men det blev så att jag gick ut med ett par flaskor...

Sen har jag beställt ett par Penfolds också.

1x St Henri 2013
1x RWT 2013
1x Bin 389 2014

Ska försöka få en Vosne Romanée Les Champs Perdrix 2012 vid kl 10 släppet också.
 

Ekdahl

Medlem
Stoneleigh NV
Förra veckan provade jag denna blint mot lågprischampagne och andra mousserande från NZ. Klarade sig mycket bra, exempelvis bättre än Beaumont des Crayères.
Intressant. Jag hade också med en Stoneleigh NV som referens på ett mousserande vin i en (blind-)provning av Champagner förra året och i det sällskapet var den chanslös. Även en basic Jacquart (vanliga huset, ej Andre) var vida överlägsen Stoneleigh. Vill minnas att jag tyckte att Stoneleigh hade en oangenäm doft men var ok i munnen.
 

LeChat

Medlem
Beställde nyss följande från Franska Vinlistan:
Charles Heidsieck Blanc des Millénaires 1995 Charles Heidsieck Brut Réserve NV
NV ska tydligen ha årgång 2008 som basvin. Har aldrig provat Blanc des Millénaires 1995 men många verkar ju vara imponerade så det får bli en chansning.
 
Intressant. Jag hade också med en Stoneleigh NV som referens på ett mousserande vin i en (blind-)provning av Champagner förra året och i det sällskapet var den chanslös. Även en basic Jacquart (vanliga huset, ej Andre) var vida överlägsen Stoneleigh. Vill minnas att jag tyckte att Stoneleigh hade en oangenäm doft men var ok i munnen.
Jag hade faktiskt Stoneleigh högt på doft, en fin krutton som jag sällan upplevt utanför Champagne. Bäst i provningen var dock 2014 Quartz Reef, men den var ju också dyrare än champagnerna.
 
Toppen