Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Dalskåning

Medlem
Mitt första bidrag i denna tråd består av två st från beställningssortimentet och en från DE.
Penfolds BIN 2 2013
Penfolds ST HENRI 2012
Penfolds BIN 389 2008
IMG_1323.JPG
 

Mmm

Medlem
Beställde nyss två flarror (SB) av Chateau Coufran 2005.. Inget vin man kanske springer benen av sej för, men jag är lite nyfiken på hur det smakar nu. Köpte dem när de släpptes (2007?) och de är uppdruckna för länge sen. Sista flaskan var den bästa.

Priset är inte så blodigt (259 kr) med tanke på att jag betalade 180-190 (?) spänn för nästan 10 år sen. Återkommer med testresultat!
 

Silex

Medlem
Hämtade ut 2 x Damien Hugot 2006, en Divine 2004 och Bodegas Ponce Pino 2013. De två första är ju forumfavoriter, och den sistnämnda tror jag många skulle gilla. 100% Bobal - gott, kul, och annorlunda till ett rimligt pris. Prova om ni inte redan gjort det!
 

matage

Medlem
Slog till på ett fyrpack av Chateau Sixtine 2012 från Bristly's senaste mailtips och eftersom jag ändå la en order tyckte jag det var på sin plats att ta med en Giraud Fût de Chêne också.. och när jag ändå gick förbi gamla nyhetshyllan trillade det med en Ratti Marcenasco också
 

Kostjan

Mot bättre vetande
Kunde inte motstå att köpa en flaska Belle Epoque 2008 idag på Heathrow. Har en champagnevän som provade den häromdagen och var helt lyrisk.
Har även jag köpt på mej lite Belle Epoque 08, enbart på årgångens bra rykte.
Men har faktiskt inte ens startat öppna dom 02:er som jag har, kanske dax att börja testa!?
 

sunqan

Vinös
En tolva sixtine efter att ha ångrat att jag köpt för lite 07 och 09 :)(hade provat 12 också vid släppet) mumma :)
Sen blev det en låda januarirea från atomwine, missade att grand cru pinot grisen från alsace var söt :) men den funkade utmärkttill ostkakan dan efter...
Tror dock inte en söt pinot gris funkar lika bra till rökt lax som en gewurz :-/
 

Mmm

Medlem
Kollade igenom nästa webbsläpp och blev lite förundrad over priserna på Olivier Leflaives viner. Det var någon bindestrecks-Montrachet för en bra bit över 3000 kr flaskan. Så dyra är ju inte ens de "riktiga" Leflaive?
 

Wintermute

Medlem
Pol Roger BdB 2008 x 3 (inverstering inför sommaren 2022 eller så... Kanske kan göra en horisontal med Rosé, Millesime, BdB och WC, när alla har kommit...)
Pol Roger 2006 x 1 (för att jämna till raderna lite i vinkällaren...)
Leclerc Briant Divine 2004 x 3 (för de närmaste kvartalen...)
 
Toppen