Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
Då har man precis bärgat årets tilldelning från Cédric Bouchard:

Roses de Jeanne Côte de Val Vilaine 2014
Roses de Jeanne Côte de Bechalin 2009
Roses de Jeanne La Bolorée 2012
Roses de Jeanne La Haute Lemblé 2012
Roses de Jeanne Presle 2012
Roses de Jeanne Les Ursules 2012
dansk bulvan ?
 

lukastollig

Pudelfantast
Le Grappin lådan från Caviste. Nu är bara frågan: öppna eller lagra? Man fick ju bara köpa en låda och dessutom bara en flaska av varje i lådan. Gör det svårt....
 

LeChat

Medlem
IMG_6897.JPG

Diebolt-Vallois Fleur de Passion 2007 och Château Trotanoy 2011. Hoppas att dessa flaskor av topproducenter ska skänka njutning trots lite vissna årgångar :)
 

Mmm

Medlem
Gjorde som de flesta antar jag, fyllde en 6-hylla i källaren med Vina Tondonia Reserva 2004. Det tror jag man kommer vara tacksam över om några år :)

Någon här som dragit en kork redan förresten?
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Du skall icke fråga sådant jag kommer alltid säga Krug 1988 :cool:

Men sauternes med en god bit bröd o anklever är väldigt gott oxå :)
Haha, jag satt o tänkte att "Han kommer garanterat säga Krug -88, men kan likväl fråga!". ;)

Men det kommer nog finnas en del skumpa ändå att testa till! =)
 

Wintermute

Medlem
Shopping under December:
3 x Claude Cazals Grand Cru Blanc de Blancs 2008
3 x Damien Hugot Extra Brut Blanc de Blancs 2008
3 x André Clouet Millésimé Brut 2008
3 x André Jacquart Blanc de Blancs Grand Cru 2008
3 x Pierre Peters Cuvée Speciale Les Chétillons 2008
Om 3 x André Clouet Millésimé Brut 2008 är "Dream Vintage", känns temat ganska klart!
3 x *Förnamn* *Efternamn* BdB 2008
:cool:
 
Toppen