Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

john b

Medlem
Blev en halv-dyr semester med ett små partier släpp och när man sitter här och läser allas trevliga vinupplevelser och tänker "DET vinet vill jag också prova..." :rolleyes: Hämtade sammanlagt fem beställningar på mitt lilla lokala SB i Gamlestan idag. :)

Blev tre Divinus, två Clinet, två La Pointe, två Comte de M och en vardera av De Toren fusion V , Cuvee St Vincent och Grünhaus Kabinett.

Visa bifogad bild 13313
Fem beställningar samtidigt är bra! De brukar knorra lite på mitt bolag när jag säger att det är tre beställningar de behöver pussla ihop.

Just nu har jag bara två jag väntar på.

Det är en speciell tomhetskänsla som uppstår när man inte har något i pipe-linen
 

Ekdahl

Medlem
Fem beställningar samtidigt är bra! De brukar knorra lite på mitt bolag när jag säger att det är tre beställningar de behöver pussla ihop.

Just nu har jag bara två jag väntar på.

Det är en speciell tomhetskänsla som uppstår när man inte har något i pipe-linen
Check på den. Fast på mitt bolag har jag känslan att jag är mer igenkänd än alkisarna, behöver inte längre säga mitt namn till någon personal - de bara går iväg och hämtar mina beställningar. Och butikschefen kommer gärna fram och kollar in flaskorna och snackar lite. Brukar vara rätt trevligt faktiskt.
 

LarsW

Medlem
Check på den. Fast på mitt bolag har jag känslan att jag är mer igenkänd än alkisarna, behöver inte längre säga mitt namn till någon personal - de bara går iväg och hämtar mina beställningar. Och butikschefen kommer gärna fram och kollar in flaskorna och snackar lite. Brukar vara rätt trevligt faktiskt.
Samma på mitt bolag.:)
Tror de tycker det är kul när man hämtar lite mer ovanliga viner. När jag hämtade mina oloroso från Gonzalez tidigare i år stod vi o svamlade en kvart om sherry i allmänhet.
 

tobbe81

Medlem
IMG_20180526_110711_345.jpg
IMG_20180526_112504_078.jpg
Sådär då hade man tid och gå förbi bolaget och plocka upp lite flaskor älskar storleken utav riesling på magnum
 

Stenberg

Medlem
Äh, va tusan. Brukar inte posta här så ofta men den här kanske kan vara värd det.
IMG_20180516_225135.jpg

2002 om det inte framgår. Endast 355 NZD.
Om någon har vägarna förbi Auckland kan jag tipsa om min dealer. Det stog åtminstone en till på hyllan.
Och eftersom den nu har korsat ekvatorn två gånger så funderar jag på att skriva Linie på etiketten. :D
 

LarsW

Medlem
Äh, va tusan. Brukar inte posta här så ofta men den här kanske kan vara värd det.Visa bifogad bild 13341
2002 om det inte framgår. Endast 355 NZD.
Om någon har vägarna förbi Auckland kan jag tipsa om min dealer. Det stog åtminstone en till på hyllan.
Och eftersom den nu har korsat ekvatorn två gånger så funderar jag på att skriva Linie på etiketten. :D
Har sett många varianter på att snabbmogna vin men känns lite brutalt att ställa Krug'en på elementet... :D
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Äh, va tusan. Brukar inte posta här så ofta men den här kanske kan vara värd det.Visa bifogad bild 13341
2002 om det inte framgår. Endast 355 NZD.
Om någon har vägarna förbi Auckland kan jag tipsa om min dealer. Det stog åtminstone en till på hyllan.
Och eftersom den nu har korsat ekvatorn två gånger så funderar jag på att skriva Linie på etiketten. :D
Gillar att du tar detta "luxury brand" ett steg till och lanserar Linie-Krug.
Bara notera position och klockslag för passagen över linjen på baksidan av etiketten så är det klart ju!
-Jag hade mailat dem och krävt att få bli Krug-ambassadör... Minst!
 
Toppen