Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

lukastollig

Pudelfantast
För dom som ville åt Gonon så fick jag mail 05.00 av systembolaget att den var åter i lager och vid 08.00 slut igen.

Fick mail 07:00, lade beställning på Gonon 07:15 och verkar ha gått igenom. Står visserligen fortfarande att den behandlas på SB:s hemsida men håller tummarna. Fattar inte varför bevakning fungerar så dåligt på SB. Du fick ju mail redan 05 och två timmars ”försprång”
 

Silex

Medlem
Lite tråkigt att kundtjänst meddelade mig kl 9 att släppet skulle bli kl 10, trots att alla flaskor redan var slut vid tidpunkten när jag ställde frågan. Man undrar hur de inte kunde se det i systemet. Som tur är finns det ju alltid andra intressanta viner att köpa.
 

Gradin

Medlem
Fick mail 07:00, lade beställning på Gonon 07:15 och verkar ha gått igenom. Står visserligen fortfarande att den behandlas på SB:s hemsida men håller tummarna. Fattar inte varför bevakning fungerar så dåligt på SB. Du fick ju mail redan 05 och två timmars ”försprång”

Ja precis ändå kunde jag inte beställa ... chattade med systembolaget som hävda att 05.00-08.17 var det möjligt att lägga beställning, dock hade vissa störningar i systemet förekommit :mad::(
 

lukastollig

Pudelfantast
Ja precis ändå kunde jag inte beställa ... chattade med systembolaget som hävda att 05.00-08.17 var det möjligt att lägga beställning, dock hade vissa störningar i systemet förekommit :mad::(
Fruktansvärt frustrerande.... hur svårt kan det vara att fixa en fungerande hemsida....
 

IsKr

Medlem
Fruktansvärt frustrerande.... hur svårt kan det vara att fixa en fungerande hemsida....
För Systembolaget, nästintill omöjligt. Att man får besked via chatten som sedan inte visar sig stämma är ju otroligt störande.
 
Last edited:

jrick

Medlem
Lite tråkigt att kundtjänst meddelade mig kl 9 att släppet skulle bli kl 10, trots att alla flaskor redan var slut vid tidpunkten när jag ställde frågan. Man undrar hur de inte kunde se det i systemet. Som tur är finns det ju alltid andra intressanta viner att köpa.
De svarade väl på hur det brukar vara. Alla BS-släpp brukar ju vara kl 10 och därför sa väl personen ”troligtvis”. Därmed inte någon ursäkt för hur uselt de sköter allt.p

Själv hade jag turen att jag kollade om det var möjligt att beställa kl 07 i morse, och det verkar ha blivit en beställning av det.
 

Gradin

Medlem
"Söndagen den 12 maj uppgraderar vi systembolaget.se. Under delar av dagen går det därför inte att beställa dryck."

Här kommer räddningen!
 

n_micke

Medlem
upload_2019-5-10_17-41-20.jpeg


Dagens varv på bolaget
 

IsKr

Medlem
Då kunde jag hämta ut min les evocelles. Ska bli spännande att dricka, men det är ju några år i framtiden.
 

Attachments

  • 20190511_121529.jpg
    20190511_121529.jpg
    27,3 KB · Visningar: 238

KimHartman

Medlem
Och nu kom makuleringen ....:mad::(. Trodde f-n att det funkade!!

Jag såg att jag fått mail kl 5 på morgonen om Gonon när jag vaknade, och la direkt en beställning kvart i sju eller så. Den gick igenom och jag har hämtat ut flaskorna. Hade redan köpt ett 6-pack från annat håll tidigare, men det var ett bra pris så jag passade på att komplettera lite. Ser förresten i CT att jag köpte årgång 2010 för 259 kr på Systembolaget. Det går fort i hockey.
 

Sigdarve

Medlem
Var till SB på andra sidan Uppsala för att köpa några öl nyss. Hade inga tankar på att köpa skumpa, men tog ändå en sväng runt skumpahyllorna för att kolla lite. Och där stod den, en LR 2012 Rosé som gömde sig bland en -11 och 12 st. 2013 och väntade på mig. Så jag slog till. När jag var på jakt efter en tolva i februari, så fanns det bara elvor och tretton i Uppsala. Undrar var den här kom ifrån?
LR12.jpg
 

Attachments

  • Skärmavbild 2019-05-20 kl. 19.45.21.png
    Skärmavbild 2019-05-20 kl. 19.45.21.png
    18 KB · Visningar: 181
Last edited:
Toppen