Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Sigdarve

Medlem
Årgångsfixerad som jag blivit här, så kollade jag efter nåt rött från Italien, från 2015 på SB i Hemse idag. Såg bara 2016, 17, eller 18, men så fick jag syn på Le Sughere di Frassinello från 2015, så den köpte jag. Dyraste röda hittills.
le sughere.jpg
 
Last edited:

Elvis

Medlem
Inte handlat från Venus vins förut, tillkommer ytterligare kostnader på det priset du nämner eller är moms, frakt etc med räknat? :) hittade priset 62 euro på sidan.

Listpriserna är exklusive moms. 62 euro + 20 % moms = 74,40 euro. Sedan tillkommer frakt. Min frakt kostade 84 euro för 12 flaskor och 6 magnum. Inte jättebilligt men kolla runt i Venus Vins prislistor så kommer du att hitta viner du vill köpa ändå. ;)
 

Elvis

Medlem
Har haft ett par middagar de senaste veckorna och har fått viner i present som jag inte vill dricka. Någon 89 kronors-rosé och någon billig Côte-de-Rhône. :eek:

Idag gick jag till Systembolaget och sa: "Jag har fått de här i present men vill inte dricka dem, kan jag byta mot något bättre?" Det var inga problem och jag köpte en flaska Chateau Suduiraut 1999 och två flaskor Olivier Leflaive Bourgogne Les Sétilles 2016.

Och ja, jag fick lägga lite pengar emellan. ;)
 
Senast vart det ett 6 pack med Penfolds bin 28, är sjukt nyfiken på denna har hört så sjukt mycket bra om denna.
Tror detta kan utvecklas till något riktigt bra i längden
 

Pnilsson76

Medlem
För dom som ville åt Gonon så fick jag mail 05.00 av systembolaget att den var åter i lager och vid 08.00 slut igen.

La min beställning 08,17 och den gick igenom ( än så länge står det iaf behandlas på min beställning:rolleyes:) Kan bara hoppas att den inte makuleras!!
 
Toppen