Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Jag fick igenom min beställning på hemsidan men har inte fått något bekräftelsemail. Jag har tolkat det som att det är nitlott om man inte får bekräftelsemail men blir lite osäker på hur det funkar med hemliga artikelnummer och ordervaror nu. Trodde inte att det fanns en saldokoppling i BS. Är det alltså vinstlott om själva beställningen går igenom?:D
Jag tolkar det som ett JA. Grattis :D
 

Robbes

Medlem
Jag fick igenom min beställning på hemsidan men har inte fått något bekräftelsemail. Jag har tolkat det som att det är nitlott om man inte får bekräftelsemail men blir lite osäker på hur det funkar med hemliga artikelnummer och ordervaror nu. Trodde inte att det fanns en saldokoppling i BS. Är det alltså vinstlott om själva beställningen går igenom?:D
Nu kom mailet "Tack för din beställning" men tror inte på det förrens jag håller flaskan i handen, det har markulerats beställningar sent innan...
 

m_trobeck

Ständigt sökande. Rotlös.
Samma här! Funderade på att de flesta nog kommer vilja ha rosé-lådan och man nog har större chans på den andra. Samtidigt vill man ju gärna ha rosén....
Precis så tänkte jag…….och valde lådan med rosé.
Vad uppskattar man chansen till? ca 2%? 10% 50%
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Jag tror att lådorna går oavsett till dem fVL väljer att ge dem till. Spelar nog ingen roll alls vem som valde vad..
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Har hämtat ut sju beställningar de senaste två dagarna, 26 st flaskor totalt och av de hade 10 st fel årgång. Jag tycker att detta är alldeles för dåligt och det är för mig uppenbart att importörerna inte gör sitt jobb. Fördelningen såg ut enligt följande:
3 st flaskor från beställningssortimentet
4 st flaskor från beställningssortimentet via dolt artikelnummer
3 st flaskor via privatimport där importör bekräftade beställningen med det artikelnummer jag ville ha men sedan levererade en annan årgång.
I vissa fall kan detta såklart bli positivt, jag kan dock inte se någon bransch där detta skulle vara ok:mad:
Nu blir jag fan kränkt.
Igen!
Jävla SB!
Jävla svenska system och System!
 
Last edited:

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Lite rött som så vänligt hittade hem idag:
PXL_20211202_071255160.MP_2.jpg

Minervois har årgång 2014 på baksidesetiketten. Bejakandet av min inre sydfransos är ett fnt sätt att leva!
Av Henschkes viner verkar en ha haft läckage. Det är bättre med skruvisar!
2003 BC har länge stått på min bucket list.
Säger som Gert Fylking: "ÄNTLIGEN!!!"
 
Var precis och hämtade ut en blandlåda innehållandes La Rogerie La Grande Vie, La Rogerie Heroine, Antoine Chevalier Carkonnia och Oudiette x Filles Uni Terre:D
 
Toppen