Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Magikern

Medlem
Vad betyder det? Om varan är slut brukar det väl stå det, eller minns jag fel? Beställde lite också, men en bit efter er så mitt sms kommer väl inom kort.

Det är märkligt men jag har fått samma besked vid ett tidigare tillfälle när jag beställde ett annat vin (flera år sedan). Kanske en god idé att kontakta importören för att reda ut läget.
 

Keen

slan
Det är märkligt men jag har fått samma besked vid ett tidigare tillfälle när jag beställde ett annat vin (flera år sedan). Kanske en god idé att kontakta importören för att reda ut läget.

Kanske att den egentligen inte är ”släppt” än? Oklart hur som. Har inte fått nått sms ännu dock, men lär väl dyka upp på måndag senast.
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
…allt prat om mogna Lytton Springs och Geyserville har riktat om mitt auktionsfokus. En mogen butelj av vardera borde jag banne mig kunna fynda hem innan december manifesterar sig och blir verklighet!

46054922-4B77-4A94-8ACE-18D14D4AFC1D.jpeg
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Visa bifogad bild 27601
La ett litet bud på några flaskor 1985 Chateau Fonbadet från Pauillac. 1500:- allt inkluderat, kan vara helt värdelöst eller kanske något intressant. Känner själv inte till slottet sen tidigare. Någon som provat eller vet något?
Tror nog att du kan förvänta dig vackert mogna cirkus 90-pinnarsviner. Är GRÖN av avund över ditt fynd. Mogen Bdx är vad man borde kunna avnjuta varje dag, em, kväll och natt…

Tag gärna med dig en putell nästa gång du beger dig till Tokyo.
 

LeChat

Medlem
Review från robertparker.com om du inte har den:
The 1985 has a good deep ruby color and an attractive berry perfume, but its chunky flavors reveal little complexity. Anticipated maturity: Now. Last tasted, 10/88.
Rating 80
Något lär ju ha hänt sen -88, återstår väl att se om det är hiss eller diss. Blir inte förvånad om de är kass men med lite tur så kan de ge mogen njutning. Bordeaux är tåliga viner.
 

Vingubben

Medlem
Något lär ju ha hänt sen -88, återstår väl att se om det är hiss eller diss. Blir inte förvånad om de är kass men med lite tur så kan de ge mogen njutning. Bordeaux är tåliga viner.
Sällan man tycker att en Bdx har tappat stinget. Väntar med spänning på din dom. Är den öppnad?
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Vann budgivningen igår så det tar väl minst någon vecka innan den är hemma. Men sen går öppnandet fort!;)
Så här lär din plan ändå vara:
Låt dem stå upprättstående tills dess sedimentet satt sig.
Ploppa!
Stressa sedan inte, utan ge vinet(-erna) tid att öppna upp, hitta ut ur trångboddheten och veckla ut sig.
  • Undantag om det är jäweloxiderat. Då hjälper inte mer syre...
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
Nu är december här och med det den årliga Selosse tomten kommer med sin utdelning..
Min fråga är. Någon som har 'koll' på ungefär prisnivå (alltså inte auktion/marknads pris, de vet jag redan) utan vad är årets pris ungefär för er som får allokering alt köpa via restaurang?
Jag känner mig själv lite smått lurad av mi kanal när jag blir erbjuden tex
Substance för 450€
Vingårdsvin för 600€
Det är ca dubbla priset mot förra året, därför jag ställer en öppen fråga, någon som har koll på priserna ?
 

Daniel A

Administratör
Har hämtat ut årets näst sista leverans:
2019 Domaine Grand Veneur CNDP VV
2019 Clos Mogador
2020 Benjamin Leroux Echezeaux
2020 Benjamin Leroux Meursault Les Genevrieres
2020 Benjamin Leroux Clos de la Cave des Ducs
Visa bifogad bild 27692
Kul köp!! Drack Grand Veneur VV 2019 nyligen, och det var ett galet bra vin. All framtid framför sig såklart, men bra som knytnävsslag i dagsläget.
 
Toppen