Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

MartinBz

Medlem
Kan vi få se porrbilderna?
Jag vet inte om jag skulle kalla det porr, men såhär ser de ut. (saknas gör en Soldaat och en Hemelsrand; redan uppdruckna - alldeles för unga!)
1678617185551.png
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Öppnade en Reignac -16 i fredags, 4 timmar i karaff och dracks till burgare av hyfsad kvalitet. Ett bra vin men personerna runt bordet saknade "nåt extra" vad nu det skulle kunna betyda. Ett bra och gott vin för en rimlig peng. Mörk frukt, blåbär, svarta vinbär, tobak och choklad.
Går alltid hitta bättre vänner :cool:
 

LeChat

Medlem
367F2D58-B8B2-46B4-8F46-7DE86960D6F1.jpeg

2019 Lucien Le Moine Bourgogne Rouge

I fredags satt jag redo att klicka hem 12 flaskor. Hade sett framemot detta sen lanseringsdatum blev känt, och tänkte inte att det skulle vara några större problem.

Men det blev det såklart. Hjulet bara snurrade och efter mååånga lååånga sekunder så var det klart! Alla flaskor slut och inga till mig. F-n vad trist! Jag gillade verkligen 2018 och tyckte att en fick mycket kvalitet för rimliga pengar.

Men ibland har man tur! Av någon anledning så gick jag i förmiddags in på hemsidan och kollade. Då hade 12 st flaskor kommit in i en butik, inte jättenära, men tillräckligt nära för att jag skulle kasta mig in i bilen på lunchen för att försöka klippa dem.
Så när det visade sig att lådorna fanns på riktigt, så kändes det väldigt gött! En vill ju inte tappa köpfokuset för 2023.:cool:
 

stevie22002

Medlem
Visa bifogad bild 28750
2019 Lucien Le Moine Bourgogne Rouge

I fredags satt jag redo att klicka hem 12 flaskor. Hade sett framemot detta sen lanseringsdatum blev känt, och tänkte inte att det skulle vara några större problem.

Men det blev det såklart. Hjulet bara snurrade och efter mååånga lååånga sekunder så var det klart! Alla flaskor slut och inga till mig. F-n vad trist! Jag gillade verkligen 2018 och tyckte att en fick mycket kvalitet för rimliga pengar.

Men ibland har man tur! Av någon anledning så gick jag i förmiddags in på hemsidan och kollade. Då hade 12 st flaskor kommit in i en butik, inte jättenära, men tillräckligt nära för att jag skulle kasta mig in i bilen på lunchen för att försöka klippa dem.
Så när det visade sig att lådorna fanns på riktigt, så kändes det väldigt gött! En vill ju inte tappa köpfokuset för 2023.:cool:
Grattis! Ibland händer det! :) (Knep ett par röda och vita, så är också nöjd)
 

matage

Medlem
Visa bifogad bild 28750
2019 Lucien Le Moine Bourgogne Rouge

I fredags satt jag redo att klicka hem 12 flaskor. Hade sett framemot detta sen lanseringsdatum blev känt, och tänkte inte att det skulle vara några större problem.

Men det blev det såklart. Hjulet bara snurrade och efter mååånga lååånga sekunder så var det klart! Alla flaskor slut och inga till mig. F-n vad trist! Jag gillade verkligen 2018 och tyckte att en fick mycket kvalitet för rimliga pengar.

Men ibland har man tur! Av någon anledning så gick jag i förmiddags in på hemsidan och kollade. Då hade 12 st flaskor kommit in i en butik, inte jättenära, men tillräckligt nära för att jag skulle kasta mig in i bilen på lunchen för att försöka klippa dem.
Så när det visade sig att lådorna fanns på riktigt, så kändes det väldigt gött! En vill ju inte tappa köpfokuset för 2023.:cool:
Frustrationen när man ser att det dykt upp 6 flaskor på ett bolag 5-6km bort och man sitter fast i back-to-back-möten så man sitter hjälplöst och ser hur antalet tickar sakta ned under eftermiddagen :/
 
Öppnade en Reignac -16 i fredags, 4 timmar i karaff och dracks till burgare av hyfsad kvalitet. Ett bra vin men personerna runt bordet saknade "nåt extra" vad nu det skulle kunna betyda. Ett bra och gott vin för en rimlig peng. Mörk frukt, blåbär, svarta vinbär, tobak och choklad.
Tyckte det var ett riktigt bra vin. Dock inget som stack ut och var minnesvärt. Ett säkert kort att öppna när man bara vill ha ett bra vin.
 

katho27

Medlem
Såg av en slump imorse att Produttori Barbaresco -17 dök upp som tillgänglig online.
Hann beställa strax efter kl 10, angavs sedan som tillfälligt slut redan vid 10.15..
Ska bli spännande att se "om den fanns på riktigt".

GetAttachmentThumbnail
 

MartinBz

Medlem
Såg av en slump imorse att Produttori Barbaresco -17 dök upp som tillgänglig online.
Hann beställa strax efter kl 10, angavs sedan som tillfälligt slut redan vid 10.15..
Ska bli spännande att se "om den fanns på riktigt".

GetAttachmentThumbnail
-17? Var det inte -18 som såldes vid senaste släppet? Ser dessutom konstigt ut på Systembolagets sida. Skulle enligt uppgift släppts idag?
1679478197889.png
 
Toppen