Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

M

Mouton

Ska man tro deltagarna från senaste BYOB:en så går det bra att dricka Bordeaux 2014 redan nu:



Hyfsade utlåtanden, särskilt med tanke på att 2014 Lafon-Rochet är rätt så gynnsamt prissatt.
Sen var det ju iofs vissa som tyckte att det bara smakade fatprov också...
Köpte i alla fall på mig ett antal flaskor till
2014 nu? Nja, do bättre slotten har väl just buteljerat dom. Jag chansar och väntar ut åren;)
 

mmh

Medlem
Köpte en flaska Krug 2002 från Heathrow terminal 2 häromdagen. Det fanns några flaskor kvar pä hyllan, men även 2003or. Priset pä 185£ kan väl anses vara mycket bra jämfört med vad den kostar tex. hos olika vinhandlare i London.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Köpte en flaska Krug 2002 från Heathrow terminal 2 häromdagen. Det fanns några flaskor kvar pä hyllan, men även 2003or. Priset pä 185£ kan väl anses vara mycket bra jämfört med vad den kostar tex. hos olika vinhandlare i London.

-Hoppas du följde forumtraditionen och gömde nolltvåorna längst bak :)

Ska via LHR om tre veckor, vilken butik är det som har Krugarna?
 

mmh

Medlem
-Hoppas du följde forumtraditionen och gömde nolltvåorna längst bak :)

Ska via LHR om tre veckor, vilken butik är det som har Krugarna?
Det fanns flera 02or än 03or så gick inte stt gömma alla;). Men det verkar som om det fylls på med 02or efter hand då det i flera månader har kommit rapporter från forummedlemmar som köpt 02or pa Heathrow. Jag köpte från den stora vanliga Duty Free butiken i Terminal 2 men antar att det finns i övriga terminaler också.
 

Trydebull

Medlem
Det fanns flera 02or än 03or så gick inte stt gömma alla;). Men det verkar som om det fylls på med 02or efter hand då det i flera månader har kommit rapporter från forummedlemmar som köpt 02or pa Heathrow. Jag köpte från den stora vanliga Duty Free butiken i Terminal 2 men antar att det finns i övriga terminaler också.
Hahaha, det kan ju vara någon fullständigt vin-ointresserad som ansvarar för påfyllning i hyllan som själv tycker att hen är grymt smart som lyckas göra gång på lite gamla utgångna 2002:eek:r genom att gömma dem bland nya fina 2003:eek:r...
 

tobbe81

Medlem
påfyllt med lite vårrose champagne
17362539_10158475901285008_2136300100721782318_n.jpg
 

Swedy

Medlem
Hahaha, det kan ju vara någon fullständigt vin-ointresserad som ansvarar för påfyllning i hyllan som själv tycker att hen är grymt smart som lyckas göra gång på lite gamla utgångna 2002:eek:r genom att gömma dem bland nya fina 2003:eek:r...

Är det någon som mot förmodan kommer över ett par 02or så är jag spekulant! :)
 

Elvis

Medlem
10 lådor Vilmart Grand Réserve. Har övertygat svärfar om att Vilmart är bättre än Legras & Haas och nu har jag lagt en beställning åt honom - han kommer i sin tur att distribuera vidare till några utvalda lyckliga i Fjällbacka.
 
Toppen