This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Det där konceptet är ju klockrent!New in . Förmodligen alldeles för unga men ska bli spännande att prova dem mot varandra! #67pallmall #67athome
Visa bifogad bild 20179
Har du hunnit testa den?6 Wynns Black Label CS 2013
Vi väntar med spänning på nästa uppdatering; "Fanns elva kvar i hyllan i nästa butik!"Fanns fem kvar i hyllan
Visa bifogad bild 20180
Ja och ja.Ger det något att spara Fino en Rama något år eller är det som bäst denna sommar?
Tidigare var man av åsikten att En Rama skulle drickas inom tre månader, men det har ändratsGer det något att spara Fino en Rama något år eller är det som bäst denna sommar?
En Rama sherry and bottle ageing?
While the interest in en rama sherry is growing, there’s an element that is still often overlooked. Having a wine that’s more alive also means there’s more room for evolution in the bottle. Traditionally consumers were advised to drink Fino or Manzanilla within a few months after bottling. The back label of the first Tio Pepe En Rama bottlings mentioned a mere three months!
A valid point if you’re trying to replicate the experience of tasting directly from the barrel, but we have sufficient proof that good quality, lightly filtered Finos and Manzanillas evolve nicely when cellared for five, ten or even more years. The raw flor power will diminish and you’ll get a rounder profile with slight traces of Amontillado, more herbs, more richness altogether. Certainly not bad, just a difference experience.
I believe bodegas are starting to realize the potential. The 2018 release of Tio Pepe En Rama is the first to be offered in magnum bottles, even better suited for cellaring. Notice that the ‘best before’ mention is also gone on the new label. So this year, why not buy an extra bottle and store it in the cellar?
Vad tror ni om att ta med en till midsommarfirandet?Fanns fem kvar i hyllan
Visa bifogad bild 20180
Det lär blir rött kort om du inte gör det.Vad tror ni om att ta med en till midsommarfirandet?
Köp en av varje och fundera istället för tvärtom, det sparar tid och är mycket roligare.Tack för alla tips! Det blir att gå igenom detta nu, känns som jag vill köpa en av varje som rekades
Skit, det här forumet är inte bra. Man har en plan som man följer och sedan går man in här Blev 3 st för mig med...Billecart-Salmon 2008 finns åter att beställa på SB. Var tvungen att beställa 3 st då denna dag är fantastisk!
Och efter att ha hört alla som hypar den här på forumet.
Haha I know the feeling.. jag hade "köpstopp" enligt frun...Skit, det här forumet är inte bra. Man har en plan som man följer och sedan går man in här Blev 3 st för mig med...