Senaste nytt

Deprecated: Use of "parent" in callables is deprecated in /www/webvol44/le/6vbqwak4dlpmvqx/finewines.se/public_html/src/vendor/league/flysystem-eventable-filesystem/src/EventableFilesystem.php on line 431

Deprecated: Use of "parent" in callables is deprecated in /www/webvol44/le/6vbqwak4dlpmvqx/finewines.se/public_html/src/vendor/league/flysystem-eventable-filesystem/src/EventableFilesystem.php on line 431
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

yquem

Medlem
Hr Tomtén kom tidigt i år också🎅

Attachments

• 20251006_175517.jpg
    20251006_175517.jpg
    62,8 KB · Visningar: 128

buteljen

Medlem
Please spara Clos Ste Hune tills efter jag lämnat denna Jämmerdalen! Annars är risken att jag kommer gnälla på dig att du drack den för ung :bäver:
Vad gäller Clos Ste Hune så finns det en uppfattning bland vissa (i min vinkrets) att de ofta är korkade eller på annat sätt inte riktigt fräscha. Jag har provat vinet tre gånger och två av dessa har vinet ej varit ok och hällts bort. Är det fler här på forumet som har dessa erfarenheter eller är det en skånsk företeelse 😃 ??

Silex

Medlem
IMG_0249.jpeg

Fick möjlighet att dricka en fantastiskt ren, fräsch och precis Clos Ste Hune 2012 för ett par veckor sedan. Var en middag med mer njutning än analys, men vilket vin! Otrolig balans och lång eftersmak. Rund och stor, men med en perfekt syra som ryggrad. Hittade päron, grönt äpple, citrus och lite honung och blommighet. Dricker gärna igen, om någon bjuder :)
Edit: Kanske hamnade i fel tråd nu, men var respons på buteljens ilägg ovan. Moderator får gärna flytta om det stör.

Last edited:

Johpe

Medlem
Blev lite påfyllning av vitt idag på webbsläppet:

2 st Aldo Conterno Langhe Chardonnay 2022 (tror jag det var)
2 st Vina Tondonia Blanco Reserva 2014

Den sistnämnda gick på en nanosekund!
ja, hur faaan lyckades du få Tondonia Blanco? (klickade själv för fullt på två olika enheter och han aldrig ens se knappen slå om)

yquem

Medlem
Fick felleverans från Idealwine idag för första gången nånsin. Har det hänt er? Har ändå fått hem nästan 500 flaskor därifrån i år. Skulle fått magnum men fick sketna 75or ....😢

Callxx

Medlem
Fick felleverans från Idealwine idag för första gången nånsin. Har det hänt er? Har ändå fått hem nästan 500 flaskor därifrån i år. Skulle fått magnum men fick sketna 75or ....😢
Var det fixed price eller auktion?
Har aldrig haft några bekymmer med vare sig köp eller försäljning!

yquem

Medlem
Var det fixed price eller auktion?
Har aldrig haft några bekymmer med vare sig köp eller försäljning!
Det var både och i den leveransen. Skulle haft 3 Les Carmes Haut Brion 2016 magnum men fick samma vin från 2022 på vanlig flaska. Iofs ett kanonvin men halva mängden....

Toppen