@Bastardo
Oj, vad jag inte orkar ge mig in i diskussionen men oj vad svårt det är att låta bli.
Efter genomläsning så finns det INGEN här som klankar ner på vare sig vinet eller Barbadillo. INGEN. Det är sättet du argumenterar för det som många har svårt för. Punkt.
Barbadillo är en fantastisk Bodega det råder ingen tvivel om det. Och ovannämnda vin är bra (ja, jag har druckit). Men det är inget märkvärdigt. Och det är definitivt inte unikt. För några veckor sedan släpptes Alberto Ortes Vara y Pulgar Blanco på TS och det är på samma sätt en icke-spritförstärkt Palomino ifrån Jerez. Kvalitetsmässigt är det i paritet med Willy Perez (Bodega Luis Perez) El Muelle de Olasso (som fanns tidigare i BS)
Vinet är helt i linje med det som händer i regionen nuförtiden. Det är med andra ord nutidshistoria. Sen att det som händer i regionen är ungefär det absolut mest spännande som händer i vinvärlden är en helt annan femma...

.
Vill du sikta på topparna så ska leta efter Willy Perezs bättre buteljeringar, Ramon Ibanez (Bodega Cota 45) eller deras gemensamma projekt De la Riva. Där snackar vi buteljerad historielektion. Viner som speglar växtplats och hur viner gjordes i den gyllene triangeln innan solerasystem och spritförstärkning. Bland det absolut VIKTIGASTE som görs i vinvärlden för tillfället. Och ja, jag har druckit ett dussin olika buteljeringar och äger nog ett dussin flaskor.
Det som händer där nere väcker intresse. Peter Sisseck (Pingus) gör vin där, David Leclapart (Champagne) gör vin där.
@buteljen kan säkert fylla i för nu orkar jag inte skriva längre...
Det kryllar av Palomino buteljeringar. Kanarieöarna är fulla av dem. Listan Blanco=Palomino. Sen finns det en hel del undergrenar i Palomino-familjen men där blir det för komplicerat...
Godkväll!