Ja, ser fram emot att prova en snart. Är lite rädd bara att de kanske har sett sina bästa dagar. Vi får se.Allt jag provat från 1999 i C-R har varit riktigt bra. Lätt avundsjuk på dina Barge. Skriv gärna en not när du har provat.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Ja, ser fram emot att prova en snart. Är lite rädd bara att de kanske har sett sina bästa dagar. Vi får se.Allt jag provat från 1999 i C-R har varit riktigt bra. Lätt avundsjuk på dina Barge. Skriv gärna en not när du har provat.
Har dom bara varit någorlunda hyggligt lagrade så skall det nog vara bra.Ja, ser fram emot att prova en snart. Är lite rädd bara att de kanske har sett sina bästa dagar. Vi får se.
Oroa sig inte.Ja, ser fram emot att prova en snart. Är lite rädd bara att de kanske har sett sina bästa dagar. Vi får se.

Säkert en kombo, men upplever Tryffelsvinet som dyra rent allmänt.Tänkte bara kolla om fler har samma erfarenhet angående riesling (specifikt tysk, Mosel) är starkt på väg uppåt i pris?
Blev speciellt uppenbart när jag läste mailet angående Prüms nya kabinett (2024 Graacher Himmelreich) som släpptes för 499kr?! För en kabinett??
Visa bifogad bild 36835
2021 kunde man få en magnumflaska från samma vingård för 619kr. Men ja, frågan jag ville komma till är mest om det här är något som är på väg upp i pris eller är det Tryffelsvinet som fått hybris?
Visa bifogad bild 36834
Du har inte fel angående Tryffelsvinet, hittade samma vin hos Lobenbergs och Weinfurore för 38 europapengar och 39.92 europapengar per flaska.Säkert en kombo, men upplever Tryffelsvinet som dyra rent allmänt.
Det där är ju BS också så importören kringår väl bolagets inköpare och kan sätta vilket pris de vill2021 kunde man få en magnumflaska från samma vingård för 619kr. Men ja, frågan jag ville komma till är mest om det här är något som är på väg upp i pris eller är det Tryffelsvinet som fått hybris?
Handlat från dem? Om så, hur (i och med att de mig veterligen inte levererar till Sverige)?hittade samma vin hos Lobenbergs
Samma erfarenhet här, de har kategoriskt vägrat hittils.Handlat från dem? Om så, hur (i och med att de mig veterligen inte levererar till Sverige)?
Handlat från dem? Om så, hur (i och med att de mig veterligen inte levererar till Sverige)?
Korrekt, inte handlat från Lobenbergs.Samma erfarenhet här, de har kategoriskt vägrat hittils.
Brunellon ser fin ut!Shopping hos Peter Solberg och en Montelena från SB eftersom att det är 50-årsjubileum…
Visa bifogad bild 36839
Isole e Olena Chardonnay 2020
Dönnhoff Dellchen GG 2023
Domaine Moreau-Naudet Chablis Village 2022
Altesino Brunello di Montalcino 2021
Leeuwin Estate Art Series Chardonnay 2022
Leeuwin Estate Art Series Chardonnay 2021
Chateau Montelena Chardonnay 2021
Skriver väldigt sällan recensioner men känner att nu är det dags! Beställde hem en flaska Amelia Chardonnay 2023 och blev sjukt imponerad, lätt årets vin för mig hittils. Jag kanske är sen på bollen men här är mina noter:
Fräsch och ganska ren i stilen, citrus, grönt äpple, krusbär. För mig direkt till bourgogne och producenter som inte använder så mycket malolaktisk jäsning, påminner mig mycket om simon colins chassagne montrachet. Sjukt snygga fat i bakgrunden. 94 poäng.
Beställt en låda!
![]()
Amelia Chardonnay, 2023
www.systembolaget.se
Och nu är de slut.Köpte denna efter ditt tips. Tyvärr bara 1 flaska.
Grymt bra