Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Trådskapare
A
Hjälpte en vän i skolans värld. Fick en Pierre Peters Les Chétillons 2001 för besväret. Väldigt snällt :)

Väldigt snällt och väldigt intressant. Kan inte komma ihåg att jag provat Les Chétillons 2001 eller ens sätt flaska. Såldes den någonsin på SB?
 
Trådskapare
A
Jodå, den såldes med säljstart 2008-11-03. Den verkar ha slutrapporterats 2010-01-16.


Vet att vingruppen tog in den men trodde att den såldes enbart till restaurang. Söker du direkt på SBs hemsida?

PS Sätt ska vara sett. Ville bara påpeka det så ingen tror att jag sett snett
 

jocke

Medlem
Väldigt snällt och väldigt intressant. Kan inte komma ihåg att jag provat Les Chétillons 2001 eller ens sätt flaska. Såldes den någonsin på SB?
Vet faktiskt inte. Vet dock att tjejen jag fick den ifrån hade fått den i sin tur. Får ta med mig den på ngt inferno så får du prova den. Får även ta med mig Veuve Clicquot -79:an oxå. För den hade du heller inte provat :)
 

Segol

Medlem
Vet inte om det här är rätt tråd för köptips men jag ser att Millesimes fått in Billecart Salmon GC -96.
Jag vet inte hur bra priset på ca 169Euro/flaska inkl moms är men det är inte ett vin man ser till salu särskilt ofta så det kanske är intressant oavsett...
 

magnum

Epernay, Frankrike
Vet inte om det här är rätt tråd för köptips men jag ser att Millesimes fått in Billecart Salmon GC -96.
Jag vet inte hur bra priset på ca 169Euro/flaska inkl moms är men det är inte ett vin man ser till salu särskilt ofta så det kanske är intressant oavsett...
Ser att Farr Vintners har den för dryga 1700SEK och deras priser brukar vara bra, så 169€ får väl ses som ett fynd. Det är en ruggigt bra champagne:)
 
Trådskapare
A
Ser att Farr Vintners har den för dryga 1700SEK och deras priser brukar vara bra, så 169€ får väl ses som ett fynd. Det är en ruggigt bra champagne:)
Helt klart en av de bästa 1996orna. Har köpt ett antal via Farr som också rekommenderas som en riktigt bra handlare
 
Trådskapare
A
Vet faktiskt inte. Vet dock att tjejen jag fick den ifrån hade fått den i sin tur. Får ta med mig den på ngt inferno så får du prova den. Får även ta med mig Veuve Clicquot -79:an oxå. För den hade du heller inte provat :)

Det är väl dags att du kommer med på ett inferno. Blir väl nåt snart. Länge sedan sist nu :)
 

Sjödin

Joråsåatt...
Det fick bli en låda blandad 11-Port från regeringsgatan. B.l.a. Dows, samt ett gäng Fonseca och Taylors på kvartsmagnum. Jag tycker ju 37,5 är en utmärkt storlek på en portflaska... Nu ska man bara glömma bort dem i ett decennium eller tre. Jippi.
 
Trådskapare
A
Det fick bli en låda blandad 11-Port från regeringsgatan. B.l.a. Dows, samt ett gäng Fonseca och Taylors på kvartsmagnum. Jag tycker ju 37,5 är en utmärkt storlek på en portflaska... Nu ska man bara glömma bort dem i ett decennium eller tre. Jippi.

Samma köp jag gjorde även om ett par 75cl följde med. Barnbarnen ska ju ha något att dricka också
 
Trådskapare
A
SV: De senaste vininköpen, diskussioner och tips

En god vän från Tokyo kommer på besök i helgen.
Med sig har han Krug 98, Comte George de Vouge Bonnes Mares 07 och Raveneau Montee de Tonnerre 05.
USD 600 för alla 3 tycker jag var ett rätt rimligt pris...

Alla kommer att släckas i helgen!
Och? Någon av flaskorna som fick sätta livet till?
 
Toppen