Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

jrick

Medlem
Jag har inte kontaktat dem för att höra om de skickar hit, men Sverige står med i tabellen över fraktpriser så därför antog jag att de fraktar hit. Kanske inte alltid är en garanti dock.
Jag har beställt flera gånger, de är mycket snabba och pålitliga. DHL eller Ups.
 

Rexel

Medlem
En fråga till er som handlat på solobarolo (ej med paypal)?
mitt kort har antingen blivit scimmat eller så har mitt kortnummer "läkt" via internetbetalning. 19000 kr har debiterars mitt konto:mad:.
Anklagar inte solobarolo då dom köper sin betaltjänst via shopify. Är nyfiken om det är via denna eller inte och att jag kan känna mig säker på att handla från solobarolo i framtiden. Givetvis även uppmärksamma er ändra om så är fallet.
 

Mattias Schyberg

Administratör
En fråga till er som handlat på solobarolo (ej med paypal)?
mitt kort har antingen blivit scimmat eller så har mitt kortnummer "läkt" via internetbetalning. 19000 kr har debiterars mitt konto:mad:.
Anklagar inte solobarolo då dom köper sin betaltjänst via shopify. Är nyfiken om det är via denna eller inte och att jag kan känna mig säker på att handla från solobarolo i framtiden. Givetvis även uppmärksamma er ändra om så är fallet.
Satan vad trist, lider med dig. :(
 

jrick

Medlem
S
En fråga till er som handlat på solobarolo (ej med paypal)?
mitt kort har antingen blivit scimmat eller så har mitt kortnummer "läkt" via internetbetalning. 19000 kr har debiterars mitt konto:mad:.
Anklagar inte solobarolo då dom köper sin betaltjänst via shopify. Är nyfiken om det är via denna eller inte och att jag kan känna mig säker på att handla från solobarolo i framtiden. Givetvis även uppmärksamma er ändra om så är fallet.

Det var tråkigt att höra! Jag har handlat från Solobarolo fem gånger och det har inte hänt mig. Är det enda internetbutiken du handlat från eller varför är de huvudmisstänkta?
 

Rexel

Medlem
S


Det var tråkigt att höra! Jag har handlat från Solobarolo fem gånger och det har inte hänt mig. Är det enda internetbutiken du handlat från eller varför är de huvudmisstänkta?
Är det sista internetköpet så bara därför och då andra på FW handlatså var jag nyfiken. Använder kortet i jobbet så det kan vara var som helst.
 

Zmirc

Medlem
En fråga till er som handlat på solobarolo (ej med paypal)?
mitt kort har antingen blivit scimmat eller så har mitt kortnummer "läkt" via internetbetalning. 19000 kr har debiterars mitt konto:mad:.
Anklagar inte solobarolo då dom köper sin betaltjänst via shopify. Är nyfiken om det är via denna eller inte och att jag kan känna mig säker på att handla från solobarolo i framtiden. Givetvis även uppmärksamma er ändra om så är fallet.
Illa. Liksom jrick har jag handlat på Solobarolo flera gånger utan problem.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
En fråga till er som handlat på solobarolo (ej med paypal)?
mitt kort har antingen blivit scimmat eller så har mitt kortnummer "läkt" via internetbetalning. 19000 kr har debiterars mitt konto:mad:.
Anklagar inte solobarolo då dom köper sin betaltjänst via shopify. Är nyfiken om det är via denna eller inte och att jag kan känna mig säker på att handla från solobarolo i framtiden. Givetvis även uppmärksamma er ändra om så är fallet.
Tror du barkar upp för el träd, har handlat där massor med gånger utan problem...
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Tråkigt att höra att du har blivit av med så mycket pengar, håll oss gärna uppdaterade vad det var som hände.
Jag hoppas att det inte är från solobarolo!

När jag skulle handla där var jag tvungen att aktivera en funktion hos Nordea som bara gjorde mitt kort mottagligt för utlandsköp i 30 minuter. Undra om någon utländsk hemsida skulle kunna ta pengar från mitt konto när den funktionen är på sen igen?
 

Rexel

Medlem
Gott så!
Verkar som det är ngn scimming på nåt ställe o inte solobarolo så alla kan känna sig trygga med solobarolo.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Gott så!
Verkar som det är ngn scimming på nåt ställe o inte solobarolo så alla kan känna sig trygga med solobarolo.
Hm, kan nästan ana vilket det "andra stället" är. ;)

image.jpg
 

Alter Ego

Medlem
En fråga till er som handlat på solobarolo (ej med paypal)?
mitt kort har antingen blivit scimmat eller så har mitt kortnummer "läkt" via internetbetalning. 19000 kr har debiterars mitt konto:mad:.
Anklagar inte solobarolo då dom köper sin betaltjänst via shopify. Är nyfiken om det är via denna eller inte och att jag kan känna mig säker på att handla från solobarolo i framtiden. Givetvis även uppmärksamma er ändra om så är fallet.
Ofta så är det så att det är handlarnas databaser innehållande kortuppgifter dom blir hackade.
 

Rexel

Medlem
Ofta så är det så att det är handlarnas databaser innehållande kortuppgifter dom blir hackade.
Jo så är det ju, men i detta fall använder solobarolo shopify och solobarolo håller inga kortuppgifter.
Ganska säker på att kortet blev scimmat i taxin.
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Det här inlägget kanske passar bättre i den andra tråden som heter Monopolbolaget API, men jag postar det här ändå. Så att fler får möjligheten att kika. Om ni vill så är det bara att flytta mitt inlägg!

Jag har sammanställt en lista på prisförändringar i Systembolagets sortiment mellan 2015-10-15 och 2016-01-11.
Postar listan här. Hittar ni någonting intressant?
De 14 översta raderna är de som har förändrats mest i pris. Något att ha?

Edit: Såg precis att några namn i listan hade hamnat fel. Om ni vill dubbelkolla vilken produkt det gäller så kan ni kopiera artikelnumret från filen och söka på systembolagets hemsida. Ber om ursäkt för besväret.
 

Attachments

  • Prisförändringar hos systembolaget från den 2015-10-15 till 2016-01-11.xlsx
    22 KB · Visningar: 391
Last edited:

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Det här inlägget kanske passar bättre i den andra tråden som heter Monopolbolaget API, men jag postar det här ändå. Så att fler får möjligheten att kika. Om ni vill så är det bara att flytta mitt inlägg!

Jag har sammanställt en lista på prisförändringar i Systembolagets sortiment mellan 2015-10-15 och 2016-01-11.
Postar listan här. Hittar ni någonting intressant?
De 14 översta raderna är de som har förändrats mest i pris. Något att ha?

Edit: Såg precis att några namn i listan hade hamnat fel. Om ni vill dubbelkolla vilken produkt det gäller så kan ni kopiera artikelnumret från filen och söka på systembolagets hemsida. Ber om ursäkt för besväret.
Nice! Sträcker sig lite längre än det jag hade tillgång till! =)
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Fick precis ett mail från solobarolo med erbjudande om 25% rabatt.
Kopierar en del av mailet här så att fler kan utnyttja rabatten om intresse finns.

a special discount of 25% off on all orders by using discount code "lindblom".
 

sunqan

Vinös
Salvatore uppskattade mina två ordrar också. :) "sundkvist" ger alltså också 25%...

Och jag antar att ni andra som handlat där fått samma erbjudande

-anders

Och en del av erbjudandet var att det är fritt att dela med sig av koden samt att den gäller tom den 28/2
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Salvatore uppskattade mina två ordrar också. :) "sundkvist" ger alltså också 25%...

Och jag antar att ni andra som handlat där fått samma erbjudande

-anders

Och en del av erbjudandet var att det är fritt att dela med sig av koden samt att den gäller tom den 28/2
-Samma här :)

-Önskar bara att de namnet till trots även tog in lite bra Barbaresco också, hade suttit som en keps att kunna ta det via dem...
-Kanske dags för et mail till förslagslådan därborta... :)
 
Toppen