Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

jrick

Medlem
-Samma här :)

-Önskar bara att de namnet till trots även tog in lite bra Barbaresco också, hade suttit som en keps att kunna ta det via dem...
-Kanske dags för et mail till förslagslådan därborta... :)
Ja och andra druvor också. Jag vill ha Barbera, Freisa och Dolcetto fraktfritt till dörren! Jag fick samma erbjudande trots 6(!) ordrar.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Ja och andra druvor också. Jag vill ha Barbera, Freisa och Dolcetto fraktfritt till dörren! Jag fick samma erbjudande trots 6(!) ordrar.
Mailade lite med dem om saken och fick ett långt och mycket trevligt mail tillbaka där andemeningen väl är att de har fullt upp med att bli så bra som möjligt på att sälja kvalitetsbarolo att de inte riktigt tyckte det var läge att utvidga till fler distrikt.
De skriver bland annat:

We know it´s a very high competition selling wine, also on Internet out there. Therefore, we believe our strenght is going to be 100% focus (special) by offering:

- the best selection of Barolo
- the best selection of Barolo producers
- the best selection of Barolo old vintages
- the best selection of Barolo magnum, jeroboam etc

Out long-term aim is to work with every single Barolo producer (more than 500 producers) and we believe the private consumer will be able to find every Barolo they are looking for at SoloBarolo.it in the future. It´s a long way as we are visiting every single producer, see the winery, meet the producer in person in order to understand the philosophy of each of them related to soil, oak, work in vineyard, cellar, aging etc.
In addition, we believe it´s a strenght for our consumers we are shipping the Barolo´s directly from the producers in Barolo (yes, we have a small warehouse in Barolo with temperature controlled system) to your door-step in highly secure packaging (specially made). Today we are working with more than 120 different producers.

Vidare skriver de även:
Honestly, we are not happy with the service we give today in terms of delivery time, design and functionallity of the web-page...so we have too much to do with "only" Barolo. We are very happy and surprised how many orders we are shipping every day to all the Barolo lovers around the world.

Kul med ett trevligt och ärligt svar, jag börjar gilla de här killarna mer och mer. De skriver även att de är på gång att utvidga verksamheten med en provningslokal där kunder skall få möjlighet att prova deras sortiment. Kan ju bli kul om man råkar ha vägarna förbi Barolo...
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Ibland springer man på en del som är nästan löjligt, på gränsen provocerande, prissatta i förhållande till sin kvalitet.
I min egen värld poppar Legras & Haas 08 på Magnum för 795 spänn och Divinus 09 från Bonnet för 199 spänn in som fånigt lågt prissatta. Vilket jag är glad över.

Då jag häromdagen trillade in på Djuret för ett glas vin och en bit ost fick jag ett glas skickat til mig blint. Jag hade rätt på region i stort men var mil ifrån både pris, år och faktisk kommun: Chateau Tanesse 2011 från Cadillac för 106 spänn är grymt gott och drickmoget. Köp en tolva nu och slurpa i år. Finns tydligen i butik på SS, men det tror jag vad jag vill om.
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Är det någon av er som kan tänka sig att köra denna jämförelse nu när det blir den 1mars?
Har för mig att det är ett datum då det "får lov att göras prisjusteringar"

Det blev lite försenat. Men nu har jag en lista på prisförändringar som löper mellan den 15 oktober 2015 mot den 8 mars 2016.
Bifogar här!
Säg gärna till om ni ser något intressant, eller om det är något fel på mitt script.
 

Attachments

  • Prisförändringar hos Systembolaget 2016-03-08.xlsx
    135,5 KB · Visningar: 641

Larseman

Medlem
Det blev lite försenat. Men nu har jag en lista på prisförändringar som löper mellan den 15 oktober 2015 mot den 8 mars 2016.
Bifogar här!
Säg gärna till om ni ser något intressant, eller om det är något fel på mitt script.
Snyggt!
Jag la till en kolumn med procentuell förändring och sorterade efter den.
Något spännande?
Noterar dock att det uppstår en del felaktigheter pga att SB ändrar artikelnummer lite då och då...
 

Attachments

  • Prisförändringar hos Systembolaget 2016-03-08 ver2.xlsx
    190,9 KB · Visningar: 325
Snyggt!
Jag la till en kolumn med procentuell förändring och sorterade efter den.
Något spännande?
Noterar dock att det uppstår en del felaktigheter pga att SB ändrar artikelnummer lite då och då...

Rätt kraftig prissänkning på 2006 Losada (pigg Mencia från Bierzo) - nu för i stort sett samma pris som nyare årgång kan vara värt att pröva en flaska. Jag drack 2006:an med stor glädje (till det högre priset) så sent som förra sommaren. Gissar att de har stort lager och börjar bli oroliga hur länge den håller...
 

Per Stade

Lege artis
Snyggt!
Jag la till en kolumn med procentuell förändring och sorterade efter den.
Något spännande?
Noterar dock att det uppstår en del felaktigheter pga att SB ändrar artikelnummer lite då och då...

Hittar bara rödtjut. Var tog det vita och det mousserande vägen?
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Vad betyder det? (Skämshatten på)

Typ billigare pris på de som det går mycket utav, dvs. populära produkter! Måste säga att det är lockande att köpa ett gäng Bollinger Special Cuvée eftersom man sparar drygt en hundring...
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Jag misstänkte det, men jag kollade inte så noga på priserna. Jag tycker det är lättare att se avslag på produkter när dem visar förr och nu priser.
 

jrick

Medlem
Jag misstänkte det, men jag kollade inte så noga på priserna. Jag tycker det är lättare att se avslag på produkter när dem visar förr och nu priser.
Ja vet inte varför men för att se tidigare pris måste man klicka på respektive champagne.
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Ja vet inte varför men för att se tidigare pris måste man klicka på respektive champagne.

Tack! Jag såg det också efter lite lugn och ro hemma. Bra pris på Bollinger och Henri Giraud om man jämför mot bolaget. Blev köpsugen! Hur motiverar jag ett extra vinköp på sisådär 75% över min planerade budget? Att dem hade kampanj? Jäklar vad det är lätt att bli köpsugen bara priset går ner lite granna!
 
Toppen