Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
I går kväll läste jag den här tråden så efter jobbet idag gick jag och köpte 2 flaskor.
Hann bli lagom kall för att öppnas i solnedgången.
Visa bifogad bild 6629

En stark jästdoft var det första, som slog emot näsan. Andra sniffen var mer av den kloakdoft, som jag ofta förnimmer från chardonnay. Medelhög syra i smaken, men en liten bitter och sur träsmak. Ganska diskret men påminner om den bedrövliga smak, som billiga boiserade viner har.
Det blir inga fler bohemer från Australien för mig.

Är benägen att hålla med i det mesta - gillade iofs kloakdoften, men smaken är ganska sur och utan frukt. Är väl ungefär värd de 69 kronor den kostade, men inte mycket mer. Chromys riesling är helt klart mycket bättre.
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Solobarolo har 25% rabatt, nästan så att jag vill skriva "som vanligt", då de kör mycket kampanjer. Nåväl. Kampanjkod: labioca

Gäller t.o.m söndag skriver de, jag tolkar det som att det är en 24h kampanj
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Inte jättestora prisförändringar hos systembolaget mellan 2016-03-16 och 2016-03-28.
Men jag fortsätter att hålla ögonen öppna och postar här om jag ser något intressant. Jag gör stickprover ca 2 gånger i månaden.
Sju stycken whisky har blivit två kronor billigare, ni klarar er nog va? ;)
 

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Inte jättestora prisförändringar hos systembolaget mellan 2016-03-16 och 2016-03-28.
Men jag fortsätter att hålla ögonen öppna och postar här om jag ser något intressant. Jag gör stickprover ca 2 gånger i månaden.
Sju stycken whisky har blivit två kronor billigare, ni klarar er nog va? ;)
Trot att det mesta händer vi månadskiftena
 

Zmirc

Medlem
En handlare i Tyskland, som har mest spanska och italienska viner, har just nu lagerrensning.
De har måttliga fraktpriser också.
Jag är frestad att köpa hem Dominio de Atauta Llanos del Almendro 2009 .
Vad säger @Vino fino och @StefanAkiko?
Bra tips. Har inte erfarenhet av vinerna men tyckte att det såg värt ut att beställa

Chapoutier Les Granits Saint-Joseph Blanc 2010

2 Muga Reserva Seleccion Especial 2010

2 Carpineto Sillano 2001

Carpineto Poggio Sant' Enrico Vino Nobile di Montepulciano 2006
 

Pontus

Medlem
Bra tips. Har inte erfarenhet av vinerna men tyckte att det såg värt ut att beställa

Chapoutier Les Granits Saint-Joseph Blanc 2010

2 Muga Reserva Seleccion Especial 2010

2 Carpineto Sillano 2001

Carpineto Poggio Sant' Enrico Vino Nobile di Montepulciano 2006
2010 Les Granits är lysande. Bra köp!
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
En handlare i Tyskland, som har mest spanska och italienska viner, har just nu lagerrensning.
De har måttliga fraktpriser också.
Jag är frestad att köpa hem Dominio de Atauta Llanos del Almendro 2009 .
Vad säger @Vino fino och @StefanAkiko?
Oj, vad jag är sen till partyt.
Men var så upptagen med att inmundiga saké.
Det är väl klart att en syraälskare av rang, som du, absolut skall ta tillfället i akt.
"Fånga dagen!" låter flådigt och floskligt
"Fånga vinet” låter riktigt bra, omöjligt att missförstå utanför IS och IOGT.
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Bra tips. Har inte erfarenhet av vinerna men tyckte att det såg värt ut att beställa

Chapoutier Les Granits Saint-Joseph Blanc 2010

2 Muga Reserva Seleccion Especial 2010

2 Carpineto Sillano 2001

Carpineto Poggio Sant' Enrico Vino Nobile di Montepulciano 2006
Två lådor Muga skulle jag också ha nytta av, men två lådor Carpineto känns lite i överkant, då vinvärlden ju är så STOR!
 

Emvima

Medlem
Om man har vägarna förbi fulöls pråmen i Puttgarden så säljer dom Torres Reserva Real 2001 för 379kr, årgång 2010 kostar 698kr på Sb. Har aldrig provat Reserva Real är den något att ha?
 
Toppen