Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

Bastardo

Medlem
Och vinet som vann finns ändå bara som ”Ordervara med längre leveranstid”!? :) De måste ändra reglerna för ’tävlingen’, för i sin nuvarande form funkar det inte riktigt så bra, tycker jag.
 

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Inte en "deal" kanske, men en rolig grej: vinlotteri på fyrklövern:
 

Boletus

Medlem
Inte en "deal" kanske, men en rolig grej: vinlotteri på fyrklövern:
Haha, ser ju ut som att man inte får veta vad man vunnit förrän man får hem flaskorna heller. Har de ingen lotterilag i Italien?
 

mackan92

Medlem
Inte en "deal" kanske, men en rolig grej: vinlotteri på fyrklövern:
Alldeles för nyfiken för att inte köpa...
 

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Du har 6% chans per lott att få en av de flådigaste flaskorna, 13% chans att få något värt mer än lotten. Måste väl finnas bättre saker att lägga slantarna på, haha.
En bättre deal är kanske att bara köpa nitlotten? €14,90 för Montaribaldi Barbaresco Palazzina 2019? Äldre årgångar kostar betydligt mer och 2019 har väl bra rykte? Är det någon som har testat producenten?
 

m3lk3r

Medlem
En bättre deal är kanske att bara köpa nitlotten? €14,90 för Montaribaldi Barbaresco Palazzina 2019? Äldre årgångar kostar betydligt mer och 2019 har väl bra rykte? Är det någon som har testat producenten?
Har testat -18. I mitt minne var den som en bra langhe nebbiolo med bra tanniner.

Hade gärna hakat på med 4 lotter men slutsålt :)
 
Idag ska väl de senaste prisförändringarna ha "kickat in" på systembolaget. Man blir ju lite deppig av alla prisökningar. Men det kanske är någon som har hittat några trevliga prissänkningar?
 

Mexikanaren

Medlem
Gosset Rosé sänktes faktiskt från 501kr
Till 493kr
Lite konstigt sänkning men kul iaf med nått positivt bland alla ökningar
Det sjuka är att helflaskan nu kostar 493kr och en halvflaska av samma champ. kostar 379kr

Hade tittat på halvflaskor för att stoppa undan några för mindre tillfällen, men detta är ju sjukt
 

Per Stade

Lege artis
Idag ska väl de senaste prisförändringarna ha "kickat in" på systembolaget. Man blir ju lite deppig av alla prisökningar. Men det kanske är någon som har hittat några trevliga prissänkningar?

Både Pouilly-Fuissé Premier Cru Vers Cras

Domaine Cordier, 2020 och Keller Limestone Riesling

Kabinett Goldkapsel, 2021 i tillfälliga sortimentet blev 6:- respektive 5:- billigare per flaska.

Så igår gjorde jag riktiga klipp!

 

MarkusJ

Medlem
Det sjuka är att helflaskan nu kostar 493kr och en halvflaska av samma champ. kostar 379kr

Hade tittat på halvflaskor för att stoppa undan några för mindre tillfällen, men detta är ju sjukt
Krug är väl fortfarande mest prisvärd att köpa på halvflaska :cool:
 

ZQT

Medlem

Både Pouilly-Fuissé Premier Cru Vers Cras

Domaine Cordier, 2020 och Keller Limestone Riesling

Kabinett Goldkapsel, 2021 i tillfälliga sortimentet blev 6:- respektive 5:- billigare per flaska.

Så igår gjorde jag riktiga klipp!

Tryffelsvinet höjde priserna på de Cordier vinerna som blev 1er cru iom 2020 klassificeringen med typ en hundring så lite prissänkning klarar dom nog av :)
 

jrick

Medlem
Jag undrar varför det är så att allt i TSE och webbsläpp har blivit billigare i efterhand från 1 mars? Jag hämtade precis ut två flaskor Bernabeleva för totalt 701 istället för 711 som de kostade totalt förra veckan och som det stod på beställningen.
 

A77

Medlem
Jag undrar varför det är så att allt i TSE och webbsläpp har blivit billigare i efterhand från 1 mars? Jag hämtade precis ut två flaskor Bernabeleva för totalt 701 istället för 711 som de kostade totalt förra veckan och som det stod på beställningen.
Något fel i systemet, tror knappast det handlar om några ”prissänkningar” under rådande inflation.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Jag undrar varför det är så att allt i TSE och webbsläpp har blivit billigare i efterhand från 1 mars? Jag hämtade precis ut två flaskor Bernabeleva för totalt 701 istället för 711 som de kostade totalt förra veckan och som det stod på beställningen.
Enda rimliga förklaringen skulle vara att SB har justerat sin prismodell för påslag (som består av en fast del och ett procentpåslag), så att dyra viner blir aningen billigare. Tidigare när sådant skett har vi dock brukat se detta meddelas.
 
Toppen