Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
625 SEK idag för Delamotte BdB 2012 på Philipson är väl ett hyfsat pris? Winefinder verkar ta 895 SEK
Ja det är grymt bra med tanke på krona och inflation. Köpte 2008 för 499 och det var ju några år sen... Tack för tips!
 

LeChat

Medlem
625 SEK idag för Delamotte BdB 2012 på Philipson är väl ett hyfsat pris? Winefinder verkar ta 895 SEK
Tackar för tips! Druckit två flaskor av 2008 och verkligen gillat den eleganta stilen. Köpte en låda av 2008 men det fick ju bli en låda av 2012 nu också.:)
 

FredrikC

Medlem
625 SEK idag för Delamotte BdB 2012 på Philipson är väl ett hyfsat pris? Winefinder verkar ta 895 SEK
Det tackar jag verkligen för! Såg att jag köpte 08 för 2 år sedan för 550kr och att 2014 låg för över 1000kr där.
600kr lär den vara värd alla dagar i veckan så fick bli två lådor :)
 

Waruda

Medlem
Philipsons kit med 6 vanliga Delamotte Brut + 6 Lehmann-glas för 2500 kr är inte så dumt heller om man behöver några extra glas. Glasen är iofs ganska små (men bra om man har gäster som inte är så intresserade). Det står Champagne Delamotte ganska diskret på foten.

 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
Jag tycker att den är habil, köpte en låda som konsumerades förra sommaren Lätt värd 320pix. Åt det tropiskt fruktiga hållet. Bifogar några rader jag skrev då (sorry för engelskan)
 

Attachments

  • IMG_9829.jpeg
    IMG_9829.jpeg
    84,1 KB · Visningar: 148

matage

Medlem
OK, vem var det som tömde SB-lagret på Bergeronneau-Marion Clos des Bergeronneau 07 och 09 igår kväll???
De årgångarna sänktes till 600:- flaskan igår och jag hade preppat min order men blev distraherad och glömde klicka "submit" och nu är de slut i lager 😭

Oh well - jag får leta vidare efter rena PM-fynd..
 

Bastardo

Medlem
OK, vem var det som tömde SB-lagret på Bergeronneau-Marion Clos des Bergeronneau 07 och 09 igår kväll???
De årgångarna sänktes till 600:- flaskan igår och jag hade preppat min order men blev distraherad och glömde klicka "submit" och nu är de slut i lager 😭

Oh well - jag får leta vidare efter rena PM-fynd..
Mycket ovanlig champagne, fast jag är inte någon kännare! Synd att du blev blåst på konfekten … :cool: Man lär sig av sina misstag.
 

HerrMelin

Medlem
Fick ett mail från Winefinder om att de säljer Salon 2013 för ...drum roll... 16995 kr! :eek: Dubbelkollade, det verkar vara en 750 ml-flaska. 2012 kostade 6599 kr på Bolis
Fick notis om att Vinoteket säljer för 18.169 kr, min första tanke va också att det måste vara på Magnum.. den ökningen sabbar nog mångas vertikaler 🤯
Som tur är så är man sen på bollen vad gäller Salon, så det blir nog att skippa det helt.

När spricker hela vinbubblan? är det rimligt att det fortsätter i samma takt? är inte bitter, mest intressant om det är en hållbar utveckling
 
Toppen