Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

Bra priser hos Copenhagenwine.se på Tua rita bla men även massolino och andra

Akimchik

Medlem
Hur funkar de med frakt o sådär här ifrån, jag älskar tua rita och har en vertikal med Guisto di notri, köpte igår på bolaget för 1095:-2023... Så man blir lite sugen på att fylla på härifrån.

Thirsty

Smygnykterist
Instämmer med ovan om att LGA 2015 var oväntat tillgänglig. Kan drickas nu och kan lätt drickas om tio år. WA anger drickfönstret till 2025-2045.
2015 är klassisk Bolle stil och ett steg upp från den annorlunda eleganta 2014.

En låda är en no brainer. Mest ångest att jag inte köpte mer (samt köpt tidigare till högre pris 😭).

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
En låda är en no brainer. Mest ångest att jag inte köpte mer (samt köpt tidigare till högre pris 😭).
Först 33% lägre SB-pris på Salon 2015 jämfört med Salon 2013*, sedan 49% lägre SB-pris på Clos du Mesnil 2009 jämfört med 2008* och nu detta. Börjar det bli en korrigering neråt på priserna på några av de champagnehus som har chockhöjt för mycket? Eller är jag för optimistisk baserat på några få datapunkter?

*men fortfarande 52% högre än Salon 2012 och 13% högre än Clos du Mesnil 2006 ...

Thirsty

Smygnykterist
Först 33% lägre SB-pris på Salon 2015 jämfört med Salon 2013*, sedan 49% lägre SB-pris på Clos du Mesnil 2009 jämfört med 2008* och nu detta. Börjar det bli en korrigering neråt på priserna på några av de champagnehus som har chockhöjt för mycket? Eller är jag för optimistisk baserat på några få datapunkter?

*men fortfarande 52% högre än Salon 2012 och 13% högre än Clos du Mesnil 2006 ...
Galna prishöjningar på kort tid och nu svagare årgångar på CdM och Salon, känns rimligt att priset korrigeras ned.

Toppen