Barolonissen
Medlem
Inte mycket kvar på lager tyvärr
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Dansken bättrade just på dealen ännu mer. Nu 1 179,95 kr/flaskan om man beställer hem ett sexpack. Bara att man hittar någon att dela låda med, om man nu inte har spenderarbyxorna på sig.Bra pris på Bollinger LGA 15 hos Philipsons (1330 kr/flaskan):
![]()
Köp 2015 Bollinger Champagne La Grande Année i dag | Philipson Wine
Köp 2015 Bollinger Champagne La Grande Année från Champagne Bollinger och få snabb leverans till din dörrphilipsonwine.se
Beställde just - gratis fraktHur funkar de med frakt o sådär här ifrån, jag älskar tua rita och har en vertikal med Guisto di notri, köpte igår på bolaget för 1095:-2023... Så man blir lite sugen på att fylla på härifrån.
tack la precis en beställning =)Beställde just - gratis frakt
Det är alltid ”Köp 6, annars får du betala 30% överpris” vilket stör migFick precis i inkorgen från Dansken att de har Guidalberto -23 för knappt en hundring mindre än vad den kommer kosta när den släpps på Bolis nästa fredag.
Vill du dela en låda?Det är alltid ”Köp 6, annars får du betala 30% överpris” vilket stör mig
När du säger ditt "framtida jag" - hur lång är lagringshorisonten tror du? När infaller drickfönstret (mellan tummen och pekfingret) för den här?LGA är ju ändå sjukt gott, blev en låda. Som @Crist(al)ian 77 säger, mitt framtida jag kommer tacka mig.![]()
Jag kan tänka mig dela en låda Lga, håller till i Borås/GöteborgVill du dela en låda?
Sorry, LGA behöver jag inte! Det var Guidalberto jag syftade på! Lycka till!Jag kan tänka mig dela en låda Lga, håller till i Borås/Göteborg
Jag prövade LGA -15 på Allt om Mat-mässan härom helgen och den var förvånasvärt tillgänglig redan nu. Med det sagt så bör den nog lagras ändå, för att nå oanade höjderNär du säger ditt "framtida jag" - hur lång är lagringshorisonten tror du? När infaller drickfönstret (mellan tummen och pekfingret) för den här?
Först 33% lägre SB-pris på Salon 2015 jämfört med Salon 2013*, sedan 49% lägre SB-pris på Clos du Mesnil 2009 jämfört med 2008* och nu detta. Börjar det bli en korrigering neråt på priserna på några av de champagnehus som har chockhöjt för mycket? Eller är jag för optimistisk baserat på några få datapunkter?En låda är en no brainer. Mest ångest att jag inte köpte mer (samt köpt tidigare till högre pris).
Galna prishöjningar på kort tid och nu svagare årgångar på CdM och Salon, känns rimligt att priset korrigeras ned.Först 33% lägre SB-pris på Salon 2015 jämfört med Salon 2013*, sedan 49% lägre SB-pris på Clos du Mesnil 2009 jämfört med 2008* och nu detta. Börjar det bli en korrigering neråt på priserna på några av de champagnehus som har chockhöjt för mycket? Eller är jag för optimistisk baserat på några få datapunkter?
*men fortfarande 52% högre än Salon 2012 och 13% högre än Clos du Mesnil 2006 ...