Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

Bastardo

Medlem
Karthäuserhof är generellt bra, men jag tycker kanske inte att de tillhör den absoluta toppen i Mosel-VDP. (Mässprovade dem senast 2024.) Generellt nog lite lättare och syradominerade viner än Mellanmosel, men så är det väl ofta i Ruwertal. 2020 en bra årgång, lite åt det varma hållet, men det bör vara en klassisk Kabinett. Så 199 kr bör vinet absolut vara värt om man gillar vinstilen. (399 kr låter däremot väldigt högt för en icke vingårdsspecifik Kabinett, om den inte är gjord av en absolut kultproducent. Karthäuserhofs bättre viner anger vingård; ofta Eitelsbacher Karthäuserhofberg.)
Jag har samma vibbar, som vintomas.
Kan inte fatta hur de kan ta så mycket betalt för vinerna om de vill sälja här i Sverige? Tycker inte heller att de har förtjänat så pass högt renommé.

Tror ni att detta kan vara något att ha:
Weingut Karthäuserhof Riesling Kabinett, 2020
https://www.systembolaget.se/produkt/vin/weingut-karthauserhof-7607401/
Det kom in hösten 2024 på 399kr. Sedan sänktes det till 249 kr den 1 september i år.
Nu har man sänkt det till 199 kr.
Priset är alltså sänkt med 50% totalt.
BS är fullproppat av minor till ockerpris men de kraftigt nedsatta vinerna är oftast åtminstone 'bra' köp och en anledning att testa något nytt man inte hade köpt annars

Jag var lite nyfiken på den här, biodynamisk 'Grenache Gris' från franska Katalonien - men har typ köpstopp - kanske någon annan som vill betatesta? Internationellt pris verkar ligga kring €35-40

Last edited:

Philip W

Medlem
Sassicaia släpptes på Bolagets webbsläpp för 3495kr. Philipson har en låda med denna (+2 ytterligare bra flaskor) som det just nu är ytterligare 10% rabatt på med koden ”CYBER10”. Efter rabatt 3366kr.
Då får man:

Sassicaia 2022 (3495kr på Bolaget)
Guidalberto 2023 (549kr på Bolaget)
La Difese 2023 (279kr på Bolaget)
(Totalt 4322kr på Bolaget)

m_trobeck

Ständigt sökande. Rotlös.

Philip W

Medlem
För Bollinger fantasten så var det ett rätt kul erbjudande i dagens lucka på Philipson Wine med en Bollinger PN AYC18 och en massa Bollinger merch (förkläde, öppnare, stopper etc) - 1320kr.

pinoten

Medlem
Vinatis har, utöver sina redan rätt bra priser på Lanson Champagne, 14% rabatt på Le Blanc de Blancs och Le Black Reserve.

Billig standardfrakt också, €9 för 1-3, €16 för upp till 6.

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Vinatis har, utöver sina redan rätt bra priser på Lanson Champagne, 14% rabatt på Le Blanc de Blancs och Le Black Reserve.

Billig standardfrakt också, €9 för 1-3, €16 för upp till 6.
€16 verkar gälla för upp till 42 flaskor.

Bastardo

Medlem
Madeiran Broadbent Verdelho10 Years (halvflaska) sänktes från 202 kr till 129 kr den 1 december.
https://www.systembolaget.se/produkt/vin/broadbent-verdelho-794602/
Jag beställde en, smakade, och beställde genast två till.
Det finns några ljumma recensioner på nätet, men jag tycker den är ett mycket bra köp för 129 kr.
Det är skapligt rabatt för vinet, en aning över 36%. Tack för det Televerket.
Kommer att passa bra med många maträtter på julbordet. Skulle sitta fint även hos mig … ’knaprande’ potatis, julskinka, sill etc. fast ännu hellre med en torr sherry av god kvalitet. ;) Kanske det funkar bättre med en ost till Verdelho?

Foodcoma

Medlem
Bemywine har erbjudande på alla maconnaise viner; vet inte om det är rätt men alla viner från regionen är nedsatta 12,5€.

Vilket blir riktigt galna rabatter på exempelvis Valettes viner som i vissa fall blir halva eller mer än halva priset. Chagnoleau och ferret också bra. Jag beställde iaf :) har beställt därifrån flertalet gånger innan och alltid fungerat smidigt

Bemywine har erbjudande på alla maconnaise viner; vet inte om det är rätt men alla viner från regionen är nedsatta 12,5€.

Vilket blir riktigt galna rabatter på exempelvis Valettes viner som i vissa fall blir halva eller mer än halva priset. Chagnoleau och ferret också bra. Jag beställde iaf :) har beställt därifrån flertalet gånger innan och alltid fungerat smidigt
Aldrig provat Valette, men blev tvungen ge mig på tre vardera av båda Mâcon-Villages-varianterna... Spännande och tack för tips!

Jorgner

Medlem

Gick era orders igenom? Hann inte skicka iväg innan de tog bort priserna och kör nu 10%.....

Vad ligger frakterna på?

Toppen