Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

Bastardo

Medlem
Om det finns några här som uppskattar lite mognare rosévin, så finns Les Lauzeraies Nr 70552 Tavel 2015 för bara 79 kr per flaska. Den går nog att dricka ända tills midsommar, om inte längre. Så köp så många ni kan. :) För mina behov räcker tre flaskor väl.
 

LarsW

Medlem
Någon som har koll på om det finns nån kul deal på Kastrup?
Har en vän som flyger till Norge därifrån på söndag.
 

Niclas

Medlem
Jag var där för några dagar sedan och tyckte prislapparna i lag var hutlösa. Det enda jag såg som var billigare än bolaget var standard Moet som det var kampanj på. Kommer inte ihåg priset men strax över 300 flaskan vill jag minnas. Kollade inte på sprit dock.
Är i Miami ( sb ) nu och hade önskat att jag köpt några med mig. Här är dyrt.
 

Trydebull

Medlem
Någon som har koll på om det finns nån kul deal på Kastrup?
Har en vän som flyger till Norge därifrån på söndag.
Tyvärr. Någon enstaka gång någon rimligt prisad Brunello eller Barolo. Aldrig Champagne (om du inte vill ha två-pack NV Moet vill säga). Jag flyger därifrån ett gäng gånger i månaden och tyvärr gör ffa kursen att inte ens "bra danska erbjudanden" blir ens i närheten av förmånliga. Möjligt att du kan hitta en billig flaska halvtaskig vodka men tyvärr är det nog allt. Det fanns inget att rapportera om för några dagar sedan...
 

LarsW

Medlem
Jag var där för några dagar sedan och tyckte prislapparna i lag var hutlösa. Det enda jag såg som var billigare än bolaget var standard Moet som det var kampanj på. Kommer inte ihåg priset men strax över 300 flaskan vill jag minnas. Kollade inte på sprit dock.
Är i Miami ( sb ) nu och hade önskat att jag köpt några med mig. Här är dyrt.

Tyvärr. Någon enstaka gång någon rimligt prisad Brunello eller Barolo. Aldrig Champagne (om du inte vill ha två-pack NV Moet vill säga). Jag flyger därifrån ett gäng gånger i månaden och tyvärr gör ffa kursen att inte ens "bra danska erbjudanden" blir ens i närheten av förmånliga. Möjligt att du kan hitta en billig flaska halvtaskig vodka men tyvärr är det nog allt. Det fanns inget att rapportera om för några dagar sedan...

Tack för svar!
Då får han fylla väskan med öl från SB istället.
Vansinniga priser på öl i Norge...:eek:
 

LarsW

Medlem

Christer J

Medlem
Nya glas att ha på kontoret :) 20% på Josefsson (Royal Design). Såg att det var lite billigare ändå på nåt annat ställe på nätet.

Tänkte att de kan funka som universalglas, för champagne, vitt och rött.
Orrefors Metropol 40cl, Erika Lagerbielke.

DSCF3229.JPG
 

Silenos

Medlem
Inte helt juste, jag vet, och det är inte meningen som någon tease... Men jag är nyfiken. Var det någon mer än jag som uppmärksammade L. Jadot, Beaune 1er Celebration, 2015 på SB?
 

jrick

Medlem
Inte helt juste, jag vet, och det är inte meningen som någon tease... Men jag är nyfiken. Var det någon mer än jag som uppmärksammade L. Jadot, Beaune 1er Celebration, 2015 på SB?
Nej det uppmärksammade jag inte. Måste varit felprissatt med 165 kr för en Beaune 1er Cru?
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Inte helt juste, jag vet, och det är inte meningen som någon tease... Men jag är nyfiken. Var det någon mer än jag som uppmärksammade L. Jadot, Beaune 1er Celebration, 2015 på SB?
Ja, jag noterade att jag betalade 295 kr för årgång 2009 ("premiärårgången") år 2012 och tyckte då att det var en fantastisk deal relativt det vinets omdömen... Beaune premier cru i toppårgångar, dit 2015 definitivt räknas, är ju en kategori av viner som kan rekommenderas som "deals", eftersom priserna inte stuckit iväg på samma sätt som Volnay och Pommard!
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Inte helt juste, jag vet, och det är inte meningen som någon tease... Men jag är nyfiken. Var det någon mer än jag som uppmärksammade L. Jadot, Beaune 1er Celebration, 2015 på SB?

Tillfälligt slut hos leverantör och finns inte i någon butik. Ingen vidare deal just nu alltså :cool:. Bevakar drycken så får vi se om den kommer in i lager igen.
 
Toppen