Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

Om någon i Göteborgstrakten vill få till ett samköp köper jag gärna 2-3 flaskor. Min franska är obefintlig så jag vill/kan/törs ej beställa själv.
Jag kan tänka mig 2 fl, men min franska har passerat bäst före datum. Så finns det en tredje person som tar två flaskor bor i Gbg-området och bemästrar franska och kan göra beställningen så är vi hamn
 

jrick

Medlem
Jag kan tänka mig 2 fl, men min franska har passerat bäst före datum. Så finns det en tredje person som tar två flaskor bor i Gbg-området och bemästrar franska och kan göra beställningen så är vi hamn
Kan tipsa herrarna om att det finns ett översättningsverktyg i t.ex Chromes webbläsare som kan översätta hela sidan till stolpig svenska, även om jag tycker att en webbshop brukar gå att handla ifrån utan att man bemästrar språket (jag har beställt från Holland, Frankrike, Spanien, Italien och Tyskland).
 

Alpha

Medlem
Kan tipsa herrarna om att det finns ett översättningsverktyg i t.ex Chromes webbläsare som kan översätta hela sidan till stolpig svenska, även om jag tycker att en webbshop brukar gå att handla ifrån utan att man bemästrar språket (jag har beställt från Holland, Frankrike, Spanien, Italien och Tyskland).

Översättning till svenska är oftast minst sagt stolpigt. Rekommenderar istället att översätta till engelska som är avsevärt bättre, av förklarliga skäl.
 

kimnyblom

Medlem
Selosse priserna har ju dragit iväg lite om man vill handla här i Sverige så jag googlade runt lite för att kolla alternativ. Såg att Substance finns faktiskt att köpa på färjorna Silja Serenade och Silja Symphony för 1990kr / flaska. Mailade kundtjänsten igår för att kolla lagersaldo och det finns 6st flaskor på Serenade båten och 8st på Symphony båten.

Tänkte först boka en resa själv bara för att köpa dem men först resa till Sthlm + 40h Helsingfors kryssning + resa tillbaka till Gbg känns inte så tilltalande. Det i kombination med att sambon tyckte det var en utomordentligt dålig idé att köpa 8st flaskor Substance resulterar i att jag nog ändå får avstå detta potentiella fynd och nöja mig med det fåtal Selosse Subtance som redan ligger i källaren.

Hur som helst.. Tänkte tipsa om detta ifall någon är sugen.

Nedna följer länk till taxfree listan:
http://yumpu.pdfs.s3.amazonaws.com/...-ea9d260a4bbb51f1ddf184bf9abdbc281cc47fa6.pdf
 

gece

Man vänjer sig.
Selosse priserna har ju dragit iväg lite om man vill handla här i Sverige så jag googlade runt lite för att kolla alternativ. Såg att Substance finns faktiskt att köpa på färjorna Silja Serenade och Silja Symphony för 1990kr / flaska. Mailade kundtjänsten igår för att kolla lagersaldo och det finns 6st flaskor på Serenade båten och 8st på Symphony båten.

Tänkte först boka en resa själv bara för att köpa dem men först resa till Sthlm + 40h Helsingfors kryssning + resa tillbaka till Gbg känns inte så tilltalande. Det i kombination med att sambon tyckte det var en utomordentligt dålig idé att köpa 8st flaskor Substance resulterar i att jag nog ändå får avstå detta potentiella fynd och nöja mig med det fåtal Selosse Subtance som redan ligger i källaren.

Hur som helst.. Tänkte tipsa om detta ifall någon är sugen.

Nedna följer länk till taxfree listan:
http://yumpu.pdfs.s3.amazonaws.com/...-ea9d260a4bbb51f1ddf184bf9abdbc281cc47fa6.pdf
Hade man varit singel hade ju detta varit ett lysande sätt att slå två flugor i en smäll... ;)
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Franska vinlistan kör kampanj på Charles.
0C65C7DB-3EB9-4266-8DCD-3D2ADD42D1C7.png
 
Toppen