Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

Emvima

Medlem
Den 4/12 kommer Henriot Blanc de Blanc Brut Nr 76239 till SB för 389kr. Har för mig att den kostade betydligt mer tidigare. Men det är kanske inte samma vin? Någon som vet?
 

Segol

Medlem
Det här har jag helt bommat, jag la så sent som i förra veckan en beställning till en handlare i Europa på det vinet.
Jag betalade inte mer än 389kr, hade jag sett detta hade jag förmodligen handlat på SB ändå då skillnaden är väldigt liten.
Nån som vet anledningen till prissänkningen?
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Bifogar prisförändringarna hos systembolaget mellan 2018-11-14 och 2018-12-01.
Några fynd?
Alice Bardots Champagne som har varit veckans snackis, har bytt pris från 249kr till 199kr.

Blad ett är prisförändring i kronor och blad två är prisförändring i procent.
 

Attachments

  • 2018-11-14 till 2018-12-01.xlsx
    {memory} MB · Visningar: 543

jrick

Medlem
Bifogar prisförändringarna hos systembolaget mellan 2018-11-14 och 2018-12-01.
Några fynd?
Alice Bardots Champagne som har varit veckans snackis, har bytt pris från 249kr till 199kr.

Blad ett är prisförändring i kronor och blad två är prisförändring i procent.
Le vieux donjon 2015 sänkt till 299 från 349 är en bra deal i internationell kontext liksom ett rosat vin. Är dock personligen mycket tveksam till Châteauneuf-du-Pape numera, smaken har rört sig åt lättare röda viner.
 

Fredrik L

Medlem
Bifogar prisförändringarna hos systembolaget mellan 2018-11-14 och 2018-12-01.
Några fynd?
Alice Bardots Champagne som har varit veckans snackis, har bytt pris från 249kr till 199kr.

Blad ett är prisförändring i kronor och blad två är prisförändring i procent.
Beställde några flaskor Figula - bör väl alltid kunna gå att laga mat på om de inte är så drickbara.
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
Ca 1480 sek på Changi

20181203_193549.jpg
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
Är det möjligen deras reguljära Dompa-pris, fast de fått Legacy Edition-flaskor? Även de där konstnärs-specialerna står ibland till ordinarie pris på hyllorna utomlands, men listpriset för att uttryckligen få köpa dem brukar alltid vara högre.
Nope, det var det inte. Vanliga Dompan kostar 200 SGD. Om det är inte det inför 2008 "höjda vanliga Dompapriset" eftersom vanliga Dompan bara fanns som 2009.
 

Bastardo

Medlem
Lagerrensning hos Bristly Wine gällande några viner. Borde finnas något för ganska många, men det börjar ta slut redan … ;)
Sen har xtraWine fina viner för ett mycket bra pris. Och man får även DISCOUNT 5 € FOR YOUR FIRST PURCHASE!
https://www.xtrawine.com/en/promo?utm_source=newsletter
Även Atomwine har fina erbjudanden i form av flera Kassetilbud som verkar oerhört spännande.
https://www.atomwine.dk/pl/Vingaver-og-Vintilbud-Tilbud-Kassetilbud_113884.aspx
Lycka till med beställningen! :)
 
Last edited:

Bastardo

Medlem
Två sexpack Cristal 1996 Vinotheque, - en rose och en vanlig? Blir bara 174 000 laxar :D
Eller så kan man åka över till Finland och köpa lite Krug Clos d'Ambonnay Blanc de Noirs Champagne Brut 2002. Bara 3065,45 euro per flaska. :) Fast den är billigare på nätet.
 
Toppen