Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

Adamanko

Medlem
Som utvald guldklubbsmedlem fick jag erbjudande av Vinunic att köpa Borgogno Riserva (ja, det är per flaska...)

1978 - 4895 kr

1967 - 7529 kr

1961 - 9089 kr


Hos Barolobrunello;

1978 - 129 euro

1967 - 99 euro

1961 - 119 euro
Grattis! Blir det en låda eller halvlåda av varje?
 
  • Like
Reactions: Jos

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Som utvald guldklubbsmedlem fick jag erbjudande av Vinunic att köpa Borgogno Riserva (ja, det är per flaska...)

1978 - 4895 kr

1967 - 7529 kr

1961 - 9089 kr


Hos Barolobrunello;

1978 - 129 euro

1967 - 99 euro

1961 - 119 euro
Borgogno är en av få producenter som har många gamla årgångar att sälja, men till exponentiellt ökande priser med åldern, noterade jag när jag var där för två år sedan. Barolobrunellos äldre flaskor lär komma från andrahandsmarknaden, så prisskillnaden lär inte i första hand bero på prispåslag från Vinunic.
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
Jojo utvald! Det är fint det förstår du :rolleyes:
"Måste du fråga har du inte råd" :D
20190404_232303.jpg
 

Nyllet

Medlem
Kan tipsa om att Fanwine nu kör en omstart på forumdarlingen Damien Hugot så för er som börjar få tomt på lagret finns en chans att fylla på.
-De har även dragit igång lite andra nya projekt också på sistone för den som vill prova småskaliga kvalitetsviner.

Tack för tipset! Bokade mig för 6 flaskor och fick fri frakt. Verkar vara någon tillfällig specialare som kanske är bra att tipsa om:)
 

LarsW

Medlem
Brukar ju oftast bli högre literpris med magnum och dubbel-magnum. Ibland har jag sett när det blir lägre.
Men ska väl vara första gången jag sett en dubbelmagnum till lägre pris per flaska jmf 75cl.... Måste nästan vara feltryck. :D
https://www.philipsonwine.com/2016-edition-1912-m-ventoux-chateau-pesquie/47241316
https://www.philipsonwine.com/2016-edition-1912-m-ventoux-300-cl-chateau-pesquie/47244316
Sen vet jag inte hur kul vinet är då... men för det priset blir det ju häftiga flarror med matlagningsvin...

Edit: Testade och kunde bara lägga 6 åt gången i varukorgen så det blev nästan dubbla priset...:rolleyes: fortfarande halva literpriset jmf 75a då...
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
om det finns någon i Stockholm som vill dela en låda med mig så är jag intresserad !

Jag delar gärna, bor på Östermalm, bor du också i innerstaden?

Hoppar gärna på och tar en låda!

Någon som bor i Skåne/ Malmö området som vill dela en låda alt frakt ( 2 lådor)?

Passar på att tipsa om forumkategorin Gemensamma inköp som passar utmärkt för att synka ihop sådana här inköp! :)
 
Toppen