Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

Adamanko

Medlem
Verkar som att priser på Schäfer-Fröhlichs 2016 Stromberg och Felsenberg har sänkts till 349 kr. Stromberg kostade 489 kr innan, osäker på Felsenberg. Europas bästa pris på Bolis på dessa nu, 96 respektive 94 poäng från Vinous recensent David Schildknecht och väldigt positiva recensioner även av Cellartracker. Finns runt 100 av varje i webbsaldot.
96191-01 Felsenberg Ries Gros Gewä 16 750ml Schäfer-Fröhlich Origo Wine Import VITT VIN Nahe 478
 

Rexel

Medlem
B
Verkar som att priser på Schäfer-Fröhlichs 2016 Stromberg och Felsenberg har sänkts till 349 kr. Stromberg kostade 489 kr innan, osäker på Felsenberg. Europas bästa pris på Bolis på dessa nu, 96 respektive 94 poäng från Vinous recensent David Schildknecht och väldigt positiva recensioner även av Cellartracker. Finns runt 100 av varje i webbsaldot.
Blev 3 Stromberg beställda:)
 

Jorgner

Medlem
Altesino brunello di montalcino 2013. 280kr st vid köp av 12st från philipson wine. Pris på bolaget 399kr. Söker någon i västra götaland som villl dela på kalaset
 

Per Stade

Lege artis
Öppnade en Schäfer-Fröhlichs 2016 Felsenberg igår kväll.
Döm om min förvåning när det var lätt pärlande.
Mikroskopiska men dock bubblor.
Någon annan som har råkat ut för samma sak?
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Öppnade en Schäfer-Fröhlichs 2016 Felsenberg igår kväll.
Döm om min förvåning när det var lätt pärlande.
Mikroskopiska men dock bubblor.
Någon annan som har råkat ut för samma sak?

Jaa jag hade skrivit ”småspritzig” på CT förra året.
 

lukastollig

Pudelfantast
Verkar som att priser på Schäfer-Fröhlichs 2016 Stromberg och Felsenberg har sänkts till 349 kr. Stromberg kostade 489 kr innan, osäker på Felsenberg. Europas bästa pris på Bolis på dessa nu, 96 respektive 94 poäng från Vinous recensent David Schildknecht och väldigt positiva recensioner även av Cellartracker. Finns runt 100 av varje i webbsaldot.

Stromberg åter i lager men fanns bara 9 flaskor i webbsaldot nu på morgonen.
 

Sörplarn

Medlem
lavinia.es15% på all skumpa tills imorgon.
Dras vid utcheckning.

Screenshot_20190514-083647_Outlook.jpg
 

Jerry

Medlem
Om man är intresserad av Jean Foillard CdP 2017 så beställde jag nyligen 6 flaskor från www.petitescaves.com, cirka 285kr per flaska hem till dörren med (inkl frakt på €25, rabatt på köp >6 flaskor och rabatt på €15 för köp över €100 för nya kunder).

Kostade 299 kr på släppet 2018, skulle inte bli förvånad om det går upp några kronor till i år.
 

Stefan Z

Medlem
Om man är intresserad av Jean Foillard CdP 2017 så beställde jag nyligen 6 flaskor från www.petitescaves.com, cirka 285kr per flaska hem till dörren med (inkl frakt på €25, rabatt på köp >6 flaskor och rabatt på €15 för köp över €100 för nya kunder).

Kostade 299 kr på släppet 2018, skulle inte bli förvånad om det går upp några kronor till i år.
Jag lyckas inte välja Sverige som land för leverans.
Vad gör jag för fel?
 

fluff

Medlem
Philipson Wine säljer 2016 Sassicaia Tenuta San Guido för 2895 SEK fram till midnatt med kod 100P
 
Toppen