Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

Silenos

Medlem
N+M Weine har dragit igång sin årliga sommarrea. Med dagens prisbild är en hel del, trots nedsatt pris, fortfarande för dyrt i mina ögon; men inte allt såklart. Det blev en rejäl låda.
 
Vaio är en av mina favoriter. Den tar lång tid på sig att mogna, så när den är dryga 10 år börjar den bli riktigt bra. Dricks den yngre så behövs 5-6 timmar i karaff för att locka fram smakerna. Masi bytte ju importör för sisådär fem år sedan. Deras projekt Costasera Contemporary Art drogs igång 2013. Flaskan kostade 500 kr. Två år senare kom version 2 nu med den nye importören. Pris per fl 795 kr. 2017 dags för version 3. Ingen lansering i Sverige.
Den som tror på linjära trendframskrivningar kan fundera på vad som händer med Vaio;)
Fick besked att jag har 3 fl att hämta ut. Kollade på SB:s hemsida att den är slut i butik men att den hår att beställa
 

tobbe81

Medlem
Vaio är en av mina favoriter. Den tar lång tid på sig att mogna, så när den är dryga 10 år börjar den bli riktigt bra. Dricks den yngre så behövs 5-6 timmar i karaff för att locka fram smakerna. Masi bytte ju importör för sisådär fem år sedan. Deras projekt Costasera Contemporary Art drogs igång 2013. Flaskan kostade 500 kr. Två år senare kom version 2 nu med den nye importören. Pris per fl 795 kr. 2017 dags för version 3. Ingen lansering i Sverige.
Den som tror på linjära trendframskrivningar kan fundera på vad som händer med Vaio;)
Så min 2003 är i sitt drickfönster nu
20190813_174343.jpg
 

matage

Medlem
Fick besked att jag har 3 fl att hämta ut. Kollade på SB:s hemsida att den är slut i butik men att den hår att beställa
I sann SB-anda står det att det går att beställa den men efter man gjort sig omaket att klicka sig igenom beställningen så listas den som slut på lager innan man ska slutföra ordern :/
 

Bearman

a´lea iacta est iterum
Den borde vara riktigt bra nu. Bra nära topp, men ingen panikbrådska

Vad tror du om denna? Vill inte öppna den för tidigt (eller för sent). Drickfönster? Har bara en (och har jag bara en Amarone i källaren):
2006 Masi Amarone della Valpolicella Classico Mazzano
 
Vad tror du om denna? Vill inte öppna den för tidigt (eller för sent). Drickfönster? Har bara en (och har jag bara en Amarone i källaren):
2006 Masi Amarone della Valpolicella Classico Mazzano
Jag har också bara en fl av Mazzano 2006, dock har jag några andra amarone i källaren. De Mazzano jag druckit har varit kanon vid 15-20 år. Fast dom lär klara sig bra uppåt 25 år säger dom som har mer erfarenhet av Mazzano
 

Pontus

Medlem
Vad tror du om denna? Vill inte öppna den för tidigt (eller för sent). Drickfönster? Har bara en (och har jag bara en Amarone i källaren):
2006 Masi Amarone della Valpolicella Classico Mazzano
Har druckit årgångarna 1990, 1997 och 1999. Alla har varit bra med varierande ålder (15-25 år). Du behöver nog inte stressa om du lagrar hyfsat svalt.
 

john b

Medlem
Lagom till morgonkaffet så kommer dagens prisförändringar hos systembolaget.
Hittar ni några fynd?
Tackar! Mitt bästa fynd blir conero som gått ned 103%:)

Edit: Ser nu att massa viner fått avslag på mer än hundra procent. Förstår att beräkningen formulerad som så att sänkningen är relaterad till nya priset?
 

LarsW

Medlem
Lagom till morgonkaffet så kommer dagens prisförändringar hos systembolaget.
Hittar ni några fynd?
Inte druckit själv men Halliday är grymt imponerad av Harewood Denmark Riesling 2016. Nedsatt från 229 till 99. Då kan man ju glatt chansa på några flaskor

Ah crap! De höjde Comtes 2006 på Methuselah med 5000kr, suck... skulle köpt när den var billig...:oops:
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Tackar! Mitt bästa fynd blir conero som gått ned 103%:)

Edit: Ser nu att massa viner fått avslag på mer än hundra procent. Förstår att beräkningen formulerad som så att sänkningen är relaterad till nya priset?

Helt rätt! Kom på det nu efteråt att det kanske blir konstigt när avslaget är på mer än 100%, men nu är jag inte i närheten av en dator längre så det får duga :D.
 

Niklas.Ö

Medlem
Kan det kanske vara så att prishöjningen inträffar 2 september denna gång, eftersom 1 september är en söndag, då ju monopolet håller stängt?
På t.e.x Dompa och Bollinger är det uppdaterade priser idag och hela prislistan borde väl uppdateras samtidigt därför jag blev lite förvånad, känns ju märkligt om dom skulle hitta på en sådan prisökning i sitt eget nyhetsbrev.
 
Toppen