Deals

Diskussion i 'Vin' startad av Jos, 3 april 2014.

1. FredrikC

FredrikC Medlem

Lär bli ett par 16 här också. Men instegsvinet verkar man bara kunna beställa lådvis, eller har jag missat något?

2. buteljen

buteljen Medlem

Ja minimum är sex flaskor (tyvärr.) Var bor du? Bor du nära Lund går det att fixa :). Köpte en låda

FredrikC gillar detta.
  3. FredrikC

FredrikC Medlem

Stockholm tyvärr. Är den hyfsat lik i smaken som Paleo? Var det trälåda?

4. Daniel A

Daniel A Medlem

Svar nej och nej. Bolgheri rosso är 40% merlot, 20% vardera av cabernet franc, cabernet sauvignon och syrah. Tyckte att det var ett mycket trevligt vin, och glad över att ha ett gäng flaskor. Men det är ett enklare vin än Paleo (som är 100% cab franc).

FredrikC gillar detta.
  5. Robbes

Robbes Medlem

Beställde dem på Superiore.de, bra pris där! Köpte 3st Bolgheri Rosso och 3 st Prod. Barbaresco 2016 för ca180 euro inkl skatt och frakt

FredrikC gillar detta.
  6. FredrikC

FredrikC Medlem

Tack för tips, får kika där!
    Klockrent svar, tack!

Daniel A gillar detta.
  7. Omar Khayyam

Omar Khayyam Medlem

+1

Daniel A gillar detta.
  8. Chrippe

Chrippe Medlem

9. Champagne99

Champagne99 Medlem

Rasmus Åkesson gillar detta.
  10. Samma sak där?

Bifogade filer:

11. Champagne99

Champagne99 Medlem

Jag mailade dem och frågade. Priset är tyvärr fel även på Pol Roger 2012 på magnum.

Jona A och Chrippe gillar detta.
  12. Chrippe

Chrippe Medlem

Trist! :(

13. Ejdern

Ejdern Medlem

FredrikC och Chrippe gillar detta.
  14. Per Stade

Per Stade Lege artis

15. Jos

Jos Medlem

Lavina har 20% på todo Champagne!
    https://www.lavinia.es/es/t/champagne

De har absolut rätt höga priser på vissa saker som många andra men något kan man kanske hitta. Jacquesson 2008 Avize Champ Cain för 128 efter rabatten tror jag är bra pris t.ex.

Gladekocken och magnum gillar detta.
  16. Foodcoma

Foodcoma Medlem

Hej, vet ej om man kan fråga om tips på nätsidor här men undrar över sidor med (relativt bra prissättning på ganevat (helst hans egna vingårdar eller med de som är negociantviner fast från jura) och andra juraviner generellt?

17. buteljen

buteljen Medlem

Ser att flaskposten.eu har några i lager https://shop.flaskposten.eu/sv/rott/frankrike/jura/nv-y-a-bon-the-canon-ganevat-75-cl.html . ("Normalt sett håller vi oss borta från hipsterviner, men när vi lyckats lägga fingrarna på en hög viner från GANEVAT, finns det undantag till principerna." :D). Ingen aning om det är bra pris dock

Flaskposten.eu har även Paleo Rosso 2016 billigare än bolaget + Bolgheri Rosso 2016 https://shop.flaskposten.eu/sok/macchiole

Omar Khayyam, MagnusH70 och FredrikC gillar detta.
  18. Foodcoma

Foodcoma Medlem

just det ja de har haft lite tidigare. Klurigt antar de säljer slut överallt. Hittat en del på lite olika sidor som nämnts i andra sammanhang här på forumet fanns en del på petitescaves, cavepurjus, lespassiones och gourmethunters. Men då mest också negociantviner.

buteljen gillar detta.
  19. Thirsty

Thirsty Medlem

Deal idag på Åhléns outlet. Shoppa för 500 kr och få köpa champagneskål för 1 kr.

708891D6-7515-482C-AA79-1772257395AC.png

Per Stade och Skrutt gillar detta.
  20. Trydebull

Trydebull Medlem

Jag köpte två lådor Tahbilk (Roussanne, Marsanne och Viognier) när de sänktes från 110 till 69 för någon månad sedan. Riktigt bra matlagningsvin tycker jag, jag har det ofta som bas även i Bolognese t ex eftersom jag tycker att det blir bättre med ett robust vitt än ett rött där.

Använder mycket vin i mat så det går en del och oftast tre flaskor vitt per röd flaska - åtminstone sommarhalvåret (höst- och vintergrytorna drar ju en del rött också).

Såg att de fanns kvar - och till samma pris - så kan bara rekommendera det för den som använder det i matlagningen. Dock 12-pack som krav (vilket man ju kan förstå när de i princip ger bort vin som ligger på 150-200 på kontinenten.

Jag har två ok Chard som jag också går runt på men det här fungerar väldigt bra all around.

Dela sidan